Äntligen semester

Jaha då hade man semester nu då i fyra veckor. Ska bli så härligt och jag behöver det verkligen efter en händelserik vårtermin. Avslutade jobbet med att säga hej då till alla barnen och då särskilt de som slutar och ska börja i förskoleklass till hösten. Lycka till i framtiden säger jag till dom!!

Sedan bar det av med bil till Nybro för att träffa Emil och hans familj. Det var ett trevligt återseende även om det blev snabbt för det var direkt i säng som gällde efter en lång färd men bil. Över fem timmar tog resan. Fruktansvärt tråkigt och långsamt. Långsamt var verkligen ett bra ord för den resan. Det var ju inte bara jag som skulle ut och åka om man säger så. Först var det kö utanför Södertälje som det alltid är. När det väl släppte tänkte man att nu kommer det att gå smidigt men inte då. När man kommer till Söderköping då stog det helt still sedan började det rulla sakta. Ja det är ju tur att man inte har brottom. Men det var inte alls roligt ville ju bara komma fram. Sedan blir man så irriterad på de bilar som kör om den långa kön bara för att komma längre fram...suck.

Hungern kom närmare och det blev dags för lite mat. Sibylla blev ett bra alternativ. När man sitter och njuter av en hamburgare och strips med cola så kommer det in en jätte. Ja det ser verkligen ut som en jätte. Den killen som kommer in var verkligen gigantisk. Lång, stor och kraftig. Det roliga är att han kommer med en kompis som är så liten, ja mindre än hälften så stor. Men man får ju inte börja skratta så är det.

Resan fortsatte smidigt och fort gick det med sista biten Ibland e det allt lite kul å busa genom att köra lite fort :)

Nu sitter jag här i sängen på ett 5 stjärnigt hotel...eller hotel å hotel det känns så. Rummet är fint och mysigt och det var tända ljus när man kom in. Jag bor med Emil hos hans föräldrar det är minst lika bra som hotel. Jämte mig ligger hjärtat mitt och lyssnar på en ljudbok, Flickan som lekte med elden heter den visst. Har inte läst den själv men ska väl ta och göra det någon dag. Men jag läser hellre själv kan inte konsentrera mig när jag lyssnar. Han är så duktig Emil och jag älskar dig.

Gid natt!
/ David som är värd sin semester så mycket så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att höra att resan i midsommartrafiken till Nybro gick bra. Läser din blogg varje dag. Ser fram emot det. Genom den kommer du lite närmre, Stockholm känns inte så långt borta. Tack för alla fina ord!

Kram Linda

2008-06-20 @ 09:00:11
Postat av: TucciT

Du e för söt :) Tänk att jag också fick bo på de femstjärniga hotellet o dela rum med er.. haha.. inte alla som fått göra de ;) Kram

2008-06-20 @ 14:37:10
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vist är det härligt med semester!!

Du är verkligen värd en underbar semester vännen min!



Miljoner kramar från Anneli och småskitarna :-D

2008-07-04 @ 12:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0