Lördag förmiddag

Vaknade utvilad och pigg ganska tidigt i dag. Gick upp lite innan nio vilket känndes väldigt skönt. Är det den nya livsstilen som gör att jag vaknar tidigt och känner mig pigg? Eller är äer det en tillfällighet? Säkert en blandning av båda :) Fixade disken som vi inte orkade ta igår kväll men det gick fort och det känns alltid skönt att slippa se den ligga där i diskhon.

Fixade lite fet frukost...Stekt ägg, makrill, fjällfil med grädde och en halvkopp kaffe med vispad grädde...mumsig frukost som passar i denna nya livsstil. Emil kom upp och vi åt en härlig frukost tillsammans.

Hoppade snabbt in i duschen för Emil ska idag göra Irma & Wera julfina med var sitt bad. De behövde verkligen det. Ska man åka bort måste man vara fin. Han håller på som bäst att blåsa Wera just nu. Hon tycker inte att det är ett dugg kul eller skönt men förhoppningsvis tycker hon det när hon är ren och torr.

Så småning om ska vi åka in till centrum för att hitta de sista två julklapprna...bland allt annat folk...men det ska säkert gå jätte bra. Vet ju på ett ungefär vad jag ska leta efter.

När det gäller den nya livsstilen (LCHF) så känns det faktiskt jätte bra tycker jag. Verkar må bättre och känner inte alls sötsug som jag gjorde innan. Då kunde man ju äta godis eller dricka julmust var och varannan dag. Hoppas att det känns lika bra efter några veckor. Ikväll blir det fläskfilee med svampsås och en massa sallad så klart. Och nötter som tilltugg under kvällen.

Nu har jag bara en dag kvar på jobbet sedan har jag julledigt till den 7 Januari vilket ska bli underbart!!!!! Äntligen åka hem till familjen som jag saknar över allt annat just nu.

Det var allt för nu...
Puss & Kram
/David som ser fram emot jullledigtheten så mycket så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

de låter som värsta lyxmaten o kyxfrukosten haha... låter som man borde bli fet men de bir man ju inte.. skumt de där :P

2008-12-23 @ 10:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0