Julklappsbroblem...eller inte?

I min familj har vi infört en ny tradition sedan några år tillbaka då vi bara köper en julkapp var. Denna julklapp ska kosta runt en 100 lapp. Detta är inte helt lätt då den ska passa gammal som ung och man som kvinna. Så det gäller att tänka till lite extra med den julklappen. Men det är ju det kluriga och roliga. Med detta behöver man bara hitta på en julklapp istället för många fler. När man sedan träffas på julafton så spelar med en tärning om vilken julklapp man kommer att få. Ett rolig stund med mycket skratt som förgyller kvällen lite extra. Jag tycker att detta är en bra ide då det under många år har varit julklapprshysteri i vår familj. Julen handlar inte bara om julklappar. Det är så mycket mer som att träffa familjen, umgås och ha trevligt. Äta god mat och bara ta det lugnt. Sedan är det ju en tradition med. Jag måste väl erkänna att till en början var det lite trist att helt plötsligt bara få några julklappar men nu tycker jag att det är helt ok. Men så klart så är inte barnen med på detta så dem får man köpa hur många man vill till :)

Denna tradition ska jag från och med nästa år även införa i familjen Adens familj. Den kanske inte kommer att ta emots med öppna armar då vissa älskar at öppna paket :) Men det kommer säkert att gå. För jag vet verkligen inte vad jag ska köpa till Emils familj men det löser sig säkert.
Vad säger ni om det? Emil....Anneli...Anders och Therese....skulle nu kunna tänka er det nästa år???

Kram
/David som måste tänka till så mycket så han vet knappt när han köper julklappar till familjen.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vi ska införa en annan variant i familjen Johansson. Redan på midsommarafton ska vi lägga en lapp med allas namn på, ett namn på var lapp. Sedan får man dra en lapp och det namnet man får, den ska man köpa till. Summan att handla för är inte bestämd än. Men då slipper man hitta något som passar alla. Det tycker jag är en bra grej :-D

Kram

2008-12-16 @ 13:50:28
Postat av: TucciT

Allllllllllllllllllllldrig!!!!! Man ehöver inte köpa många klappar.. meeeen.. klappar ska man köpa.. jag har köpt flera stycken.. för jag tycker de e skoj.. jag kommer fortsätta med detta.. och jul utan klappar e inte samma sak.. även om de inte e de som julen handlar om.. För de gör den inte ens för mig.. utan de handlar om att pynta ha de mysigt me familjen o så.. umgås.. ta de lugnt o allt de där.. men klappar.. personliga.. de e ett måpste.. sorry min vän ;)

2008-12-18 @ 09:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0