En ny livfsstil...med mycket fett

oj oj oj...nu börjar det bli allvarligt talat om den där "livsstilen" LCHF :) Idag kom vi överrens jag och Emil att vi ska prova den f.o.m imorgon. Hur ska nu detta gå? Det som har sporrat oss ännu mer...vi hade ju nämligen tänkt att vänta till efter julhelgerna...är att våra kära vänner Per & Andres började med det redan i Söndags, då vi nämde det för den på Lördags.  De nappade på det direkt.
Det ska bli spännade och intressant att se hur detta kommer att gå. Men jobbigast tror jag ändå att det kommer att bli på jobbet så maten inte är allt för fet. Men där får det väl bli att man hoppar över kolhydraterna och äter det andra. Så får man äta med hemma.

För er som inte vet vad vår nya livsstil innebär så är det så att man ska äta så mycket fett som möjligt! fisk, fågel och kött. Alltså en massa kött med feta såser och sallad till. Man kan bre på extra smör på den feta osten och hälla grädde i filen på morgonen.
Man får alltså INTE äta pasta, potatis, ris (kolhydrater),bröd, socker. Frukt ska man vara sparsam med och sånt som växer under jorden.

Så ikväll ska vi frossa i allt vad godis, bullar och julmust heter samtidigt som vi tittar på Titanic...den är ju tre timmar lång så vi hinner ju äta en del i alla fall. Måste ju få slut på förrådet nu så man slipper se det sen när man inte får äta det längre.

Hur ska det gå i jul? och Nyår? hmm....jag som älskar janssons frestelse :)

Kram
/David som undra så mycket så jag vet kanppt över hur det ska gå med den nya livsstilen.

Kommentarer
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

jo de har varit dåligt.. jag vet.. men men bättring på de nu hoppas jag hihi...



jo jag tycker de känns bra, känns som jag tagit rätt beslut..



nee nu e de inte länge kvar o tur e de :)

Kram

2008-12-16 @ 19:51:19
Postat av: TucciT

Jag tycker ni e dumma som börjar en vecka innan jul :P de e bara vad jag tycker.. men men.. här blir de iaf vanlig mat :P Men jag önskar er all lycka till :) Kraaam

2008-12-18 @ 09:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0