Ytterligare en garderobsdörr har öppnats

Idag har vår avdelning på jobbat haft planeringsdag vilket betyder att vi inte har haft några barn att ta hand om idag. Istället har vi bara suttit och pratat och fixat på avdelingen med lite allt möjligt. När man sitter och pratar kommer man lätt in på andra sidospår som inte alls handlar om jobbet. Vi pratade om det mesta.

Min kollega Linda och jag har under sommaren när vi jobbat ihop pratat om PRIDE och hon har fattat att jag har en annan sexuell läggning men jag har inte sagt det rakt ut. Nu har även Frida min andra kollega kommit tillbaka vilket är jätte trevligt. Jag gillar verkligen mina två kollegor skarpt fast det ibland kan blir lite för mycket på vissa håll. I alla fall så kom det upp idag och de frågade rakt ut och jag svarade så klart som det var att jag levde tillsammans med Emil. De tog det bra vilket hade varit konstigt eftersom de har fattat länge men inte velat fråga eftersom jag nyss har börjat. Bättre att vi lär känna varanadra först. Nu kommer vi väldigt bra överrens så nu var det ett bra tillfälle. Det kom upp flera gånger för det var inte så att vi satt och pratade om det i flera timmar. Vi pratade om barn. Att jag gärna skulle vilja ha ett. Att vi hade träffat ett killpar på PRIDE som hade en liten tjej och där väcktes längtan lite extra. Men även om det är rätt, vilket mina kollegor tyckte att det var. Och de förstog inte alls mina funderingar om varför vi inte skulle ha barn.
 
Jag tycker absolut att två killar kan skaffa barn tillsammans och att de ska ha samma rätt som alla andra. Frågan är hur barnet kommer bli bemött under uppväxten och i livet. Men där har vi som föräldrar stort ansvar och alla vänner och familj. Är det rätt att sätta ett barn till denna värld? Hur ser världen ut om 50 år? Det är det ingen som vet något om. Och hur ska man i så fall skaffa barn? Adoption, surugatmamma eller något annat sätt.

Jag är glad att de äntligen vet och att jag har kommit ut ur ytterligare en garderob. Undrar igentligen hur många det finns?

Kram
/David som tycker så mycket om sina kollegor så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Emil Adén

Älskling, jag är så glad för din skull att du nu vet att dina kollegor känner till din läggning och att du kan slappna av med vetskapen om att de tycker lika bra om dig ändå! (Vilket vore skam om de inte gjorde!)



Att sätta barn till världen kan man disskutera fram och tillbaka i evigheter och det är sant att man inte vet hur världen ser ut om 50 år, men det är ju upp till oss alla människor hur den kommer att se ut!



När det kommer till antal gaderobsdörrar som man måste öppna så kan jag bara säga att de är MÅNGA och jag öppnar dem ständigt. Det som dock är skillnaden mellan att vara hetero och homo är att en heteroman/kvinna inte tänker på att de öppnar en gaderobsdörr för de är normen och därmed så tänker de inte på om de pratar om sin man eller vad de gjort med sin partner under helgen etc. Det är väl därför jag är lite annorlunda mot dig för jag beter mig som om jag vore tillsammans med en tjej, det är inget konstigt alls för mig att säga att jag bor med dig och att prata om dig precis som mina kollegor eller bekanta pratar om sina respektive. Varför ska det vara skillnad? I mina ögon är det inte det i alla fall och därför tänker jag fortsätta att vara lika öppen som alla heterosexuella! :D



Älskar dig gubben!



Puss från ditt hjärta!

2008-08-14 @ 19:47:39
URL: http://redlime.blogsome.com
Postat av: Linda

Hur många garderober det finns kan ju bara du avgöra! Men det borde väl inte vara fler nu?

2008-08-15 @ 09:01:27
Postat av: TucciT

Härligt o läsa att du kommit ut ritkigt på jobbet nu också.. stolt över dig :)



saknar dej massa..



kram

2008-08-15 @ 10:25:59
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

haha de låter bra det att du ska bli bättre på de ;)

japp de e inte så länge kvar hihi..

jad jag vill ha en snäll pojkvän.. skratt..

näe mene vet inte ritkigt vad jag vill ha ritkigt.. ett wiii men de e så durt :P haha men prngar till de :)



Krams

2008-08-15 @ 17:18:57
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: Anneli

Du är bara för underbar vännen!

Vem vet hur världen ser ut om femtio år? Det är tyvärr ingen som gör. Och den frågan finns ju för hetrosexuella med. Jag tror inte man kan planera allt i förväg för sina barn. Bara man själv känner sig mogene och redo. Har ett jobb och plats för barn i sitt liv. Så tror jag inte att man kan planera så mycket mer.



Det är nästan så jag skulle vilja ställa upp som surogatmamma. För att vara gravid var den mysigaste tiden i mitt liv. Och jag tror inte att jag själv vill ha fler barn.... Tänk om det blir två igen... Fyra ungar! Nej tack!

Men jag tror inte att man ska ha en kompis till det. Skulle nog kännas konstigt när man träffar barnet sen...

Puss saknar till till tusen!!

2008-08-16 @ 06:40:27
Postat av: Jennie

Ville bara tala om att du är en underbar vän och att jag saknar att umgås med dig... Jag fick inte igång digital boxern :( Men vad gör det med så fina vänner som jag har, då är man lycklig ändå :)

Bamsekram

2008-08-16 @ 23:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0