Slapp helg med OS

Så var snart även denna helgen slut. Hur ska man summera den? jo det är ganska enkelt och nästan lite pinsamt men det är så det är ibland. Ibland är det faktiskt så att det händer inte så mycket i livet. Men det handlar ju lite också vad man gör den till. Jag har gjort denna helgen till en slappar helg framför tv:n och datorn. Så har det blivit eftersom det är en hel massa OS på tv. Sedan har vädret inte alls varit inspirerande att göra något mer aktivit och intressant. Men det har varit skönt på ett sätt att bara får vara och inte göra ett dugg.

OS i Peking 2008 har än så länge varit ganska så trist i svenska ögon med många bakslag och inte alls så många medaljer som man kan önska. Vi har i alla fall tre silvermedaljer än så länge och det får man ju vara glad för. Om det kommer fler det får vi se. Jag hoppas det  för nu är ju paradgrenarna i freiidrott igång. Inte för att vi är lika bra som förra OS men någon medalj ska det allt bli.
Stefan Holm visar att han har i finalen att göra och kommer att slåss om den ädlaste valören, om han nu kommer till final. Tyvärr missade Linus Törnblad den chansen men han har många år kvar vilket inte Holm har. Kallur har sprungit sitt häcklopp och är vidare. Även hon ska vara i final och slåss om medalj. Men det är nog de enda som kommer att kunna ta någon medalj för svergie i friidrott. Visst finns det fler chanser. Johan Wissman kan man ju hoppas gör något bra även Carolina Cluft men ingen av dem tar medalj, det är vad jag tror. Inte helle Emma Green kommer att ha någon chans. Hon är inte alls i samma form som vår kära Kajsa Bergkvist som vi saknar något enormt. Det skulle vara så fruktansvärt kul om hon hade varit med och jag hade kunnat göra vad som helst för att hon skulle få sitt OS guld som hon har förkänat.

Nästa helg ska inte bli lika slö det lovar jag. Då kommer nämligen syster karin med familj. Karin och Alva är de enda som har sett lägenheten och det ska bli riktigt trevligt att få visa upp den för de andra. De kommer på fredag och stannar en natt. Så resten av helgen får jag för mig själv eftersom Emil är borta då. Vilket är lite trist när man väl får besök av familjen men det är inget att göra något åt.


Nu är det snart dags för lite blåbär/hallonpaj med vaniljsås...mmm så gott.

Ha det bäst alla där ute och se till att heja på sverige nu!!!

Kram
/David som saknar Kajsa Bergkvist i OS så mycket så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Henrik Johansson

"...varit ganska så trist i svenska ögon..."!!! Vilket OS och vilken kanal har du tittat på? Jag säger bara: Emma Johansson och Gustav Larsson!

Återigen har cyklister tvingats ta ansvar för Sveriges medaljskörd, och på vilket sätt sen! Friidrott är överskattat; mycket snack och litet verkstad i fågelboet. Nä, cykel är idrotten där männen skiljs från pojkarna, kvinnorna från flickorna. Vill man se smärta, skönhet, prestation, lidande och glädje är cykel idrotten för Dig.

Mens sana in corpore sano!

henrik

2008-08-17 @ 17:46:14
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

haha jao jag tror de :P

ler



nja vi får la se om jag e kär på ritkgit när han komemr men de e jagväl varför ska jag annars sakna honom som faan o bara längta tills han kommer? haha



aa jag ska se till att han stanna lääänge hos mej ;)

hmm okeey de e den helgen jag jobbar då.. som jag trodd ejag var ledig.. o då ska vi troligen till elin o andreas o grilla..



Krams

2008-08-18 @ 17:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0