Regnet det bara öser ner...

Är väl den mest passande sångtexten för tillfället. Har inte sett på maken vad det regnar just nu. Det verkligen pissar ner vatten från himlen. Jag har tur som är hemma men både Emil och Theres är ute på olika håll och ska ta sig hem och ingen av dem har paraply. Men man dör ju inte av regn som tur är.

Ikväll ska jag, Emil och Therese få ha vår enda kväll för oss själva sedan förra fredagn då Therese kom hit. Det har varit fullt hus här fram tills nu. Vi ska bara mysa och snacka. Igår bakade jag en rabarber/blåbärs paj som vi ska smaska på. Har även köpt lite räkor och vattenmelon som vi ska äta ikväll. Det ska bli himla mysigt. Imorgon blir jag och Emil själva igen. Det ska blir riktigt sjönt fast det har varit himla trevligt att ha alla här.

Idag har jag varit och hämtat ut mitt nya körkort...äntligen. Mitt gamla va ju tio år gammalt. Det var så gräsligt så det var pinsamt att visa det. På det körkortet ser det ur som om jag ser ett spöke precis när fotot tas. Det nya är mycket bättre och mer likt mig. På det har jag mina oranga glasögon. Så nu kan man med glädje visa det i affärer och för familj och vänner.

Dagen barnsitat kommer från när jag och Emil var i sickla köpcentrum igår.
Vi är inne i en klädaffär. Där är även en pappa med sin son som är runt fem år. Sonen undrar om de ska vara kvar länge i affären. Pappan svarar att de ska inte vara kvar så länga, han ska bara titta klart först. -Varför undrar du det? frågar pappan. - Jo, måste ju tänka på min snopp, säger pojken. Pappan tittar förundrat på sonen. -Snoppen, vad menar du nu? frågar pappan. -jag är ju kissnödig, säger sonen.
Under denna dialog kan inte jag låta bli att titta småskratta och bara tycka att den där pojken är ju för härlig. Jag får ögonkontakt med pappan och vi ler mot varann. Barn är allt för härliga.

Hoppas Emil och Tess kommer snart för jag är hungrig.

Många våta kramar
/David som är så glad att han sitter innomhus så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

Tack själv för underbara dagar i Storstaden :)

Har haft de kanon bra verkligne..

o aaa vad de regnade igår :O shit alltså.. haha..

nu sitter man på tåget.. tråkigt.. kommer sakna er när jag sitter ensam.. o Erik :) puss kram

2008-08-05 @ 11:41:40
URL: http://tuccit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0