Jag lider med SUSANNA KALLUR

Jag är så otroligt ledsen för att Susanna kallur är ute ur OS och någon Guld medalj kommer det inte att bli tyvärr. Detta bara för att hon snubblade och föll över den första häcken. Detta var något som bara inte skulle kunna få hända. Man blir så ledsen när man ser bilderna, hennes rektion och tårar. Nu får hon sikta fyra år framåt till OS 2012 i London. Där ska hon bara lyckas. Jag lider med Susanna Kallur.

Ok att det inte funkade för Kallur idag men för mig och mitt jobb känns det helt annat. Vårterminen har varit en mjukstart och en liten inkörningsperiod. Nu är alla tillbaka efter en välförkänt semester.  Och jag har börjat terminen strålande. Det tycker i alla fall jag. Jag har tagit plats, tagit beslut, kommit med ideér och med massor av glädje och humor. Jag känner mig behövd.
Jag har kommit med ideén att vi på vår avdeling ska få ett utrymme till. Med den avdelingen med mest barn har vi inte ens störst lokaler. Därför är det inte mer än rätt att vi ska mer utrymme att uttnyttja, Ingen annan hade tidigare kommit med förslaget att använda och skärma av en del av hallen och göra ett rum av det. Men den ideén kom jag med. En idé som togs emot positivt av alla. T.o.m så bra att avdelningarna där nere ska göra lika dant. Rummet är nu inrett och blev jätte fint och alla är mycket nöjda inte minst vi på vår avdelning.
Jag får uppdrag som känner att man är behövd. Idag var det jag som fick gå på överlämningsmöte. Ett möte då man pratar om de barnen som vi ska ta emot från avdelingarna under oss. Ta emot och anteckna vikig information som är nyttig att känna till. Jag blev glad för det uppdraget. Kanske inte ett jätte stort uppdrag men endå.
Jag har kommit och tror att de flesta på jobbet vet vem den riktiga David är.

Den här hösten ska bli kanon, det har jag bestämt mig för och jag ska göra ett så jävla bra jobb som jag aldrig tidigare har gjort. Ett så bra jobb att de inte vill bli av med mig än på länge. Jag ska bli kvar länge på detta jobbet!

David som är så stolt så han vet knappt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0