Super 8 är inte superbra

Ni som har läst min blogg den senaste dagarna vet att jag var på bio i fredags efter många om och men. Eftersom det inlägget blev så massivt uteblev e ressention av filmen, Super 8 så den tänkte jag bjuda på idag.

Ja vad ska man egentligen berätta om den här filmen. Känner att handlingen får man ta reda på själv om man vill se den. Den är helt klart värd att se men ingen wow känsla precis. Jag hann ju till och med fundera på popcorn ett antal gånger under filmens gång. Det är en häftig film som är väldigt snygg och välgjord. Även skådesplearna klara sig bra, trots att den inte har några tunga namn i meritlistan utan okända ungdommar somvill räddar världen.



Det är en film som man egentiligen har sett innan fast den här gången är det med påkostat, mer action och inga direkt tendenser till att man ska behöva gråta sista minutrarna av filmen som man gör till ET.





Av mig får den godkänt och jag hade förväntat mig något mer spektakulärt. Häftigare och tuffare. Lite hemskare och som fångar ens intresse på ett annat sätt. Typ som Avatar gjorde. Det var något nytt.

Kram
/David som ger Super 8 så godkänt så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0