En äldres syn på After Work

Ja efter efterfrågningar så är det väl på tiden att ta tag i den här biten med då. Livet har liksom flytit på lite alldeles för fort den senaste tiden så hag har inte orkat eller haft tid. Kanske inte heller tänkt tanken att jag ska blogg men nu är jag på plats igen.

Idag blir det fredags mys här hemma tillsammans med en sjuk man som tycker synd om sig själv. Emil är nämligen förkyld. Stackarn. Ska testa ett recept från syster som blev väl mottaget då hon bjöd familjen på födelsedagsmiddag. Varför jag gör det är därför att jag inte var där och fick smaka. Det är den stora nackdelen med att bo så långt bort. Man får inte vara med på de spontana träffarna. Men så är det...

Måste delge er en rolig händelse som man kan skratta gott år på en fredag kväll som denna när flera går på After Work. Förra helgen var jag hemma. Det blev grillning och alla samlades. Även galma mormor var pigg på en krillad med bröd. Vi började prata om just After work. Mormor sa att hon hade hört sin som prata om detta. Då hon rakt ut frågar...

-Vad är det för ställe det där After Eight?

Ja skrattsalvorna strömmade och man kan inte mer ärn älska en mormor som kommer med så många kloka kommentarer. Inte nog med det hon kan även bli lite upprörd och frågande när hon ser en kvinna med huckle över huvidet när vi är på restauran. Sanningen är den att det var en tjej med långt mörkt hår som satt i baren och var helt oskyldig. Tack för att du finns älskade Ingrid!!

De sensaste dagarna han jag njutit av den strålande solen och lyst på den blåa himlen. Inte ett tecken på åska och blixtrar så långt ögat kan nå. Så man bor kanske på rätt ställe ändå, eller?

Det får bli allt för denna gång.

Kram älskar er alla nära och kära. Ta hand om er.

Kram
/David som älskar sin mormor så mycket så han vet knappt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0