På egen hand

Igår kväll fick jag plötsligt vansinnigt ont i magen och det känns lite fortfarande emellanåt så det känna inte jätteroligt när man tänker på att det är 50-års kalas idag. Men jag hoppas att det inte blir värre och vi får en supertrevlig kväll. Vi behöver det efter jobbiga jobbveckor, förkylningar och grått och kallt vinterväder. Men när det gäller det sistnämnda så är det +3 grader idag och det är underbart att se att väganra börjar bli rena från snö.

Ska man på stort kalas är det väl på tiden att man ser snygg ut i håret. Bestämde mig för att klippa mig idag. Förmiddagen har jag spenderar på egen hand medans Emil letat present med vänner. Man får ju prioritera.
Är väl i detta nu inte helt nöjd med den klippningen men jag hoppas att jag på egen hand får till en snygg frisyr till kvällen.

Detta innebär att jag missar sista deltävlingen i melodifestivalen. Känns ju lite trist men jag får spela in den och se den imorgon det första jag gör. Jag vill inte veta någor hur det har gått. Vilka som skräller eller chockar på något vis. Så håll INTE mig informerad tack.

Nu till dagens tävlande bidrag...

Melody Club - The Hunter **

Vet inte vad jag ska skriva om detta bidrag. Är inget fan av denna grupp. Det känns inte som något specielt eller intressant. Enformigt och lamt. Ok refrängen är ganska bra och sätter sig men inte mer. Får väl hoppas att det händer något på scenen.


Julia Alvgard - Better or Worse *
 
Årets Webbjoker. Den har hottats upp och gjorts mer modern och det är bra. Den är interessant på många sätt. Refrängen sitter där den ska men sedan blir det inte mycket mer. En ganska säker sistaplacering...

Lasse Stefanz - En Blick Och Någonting Händer *

Årets dansband. Och inte vilket som helst. utan sveriges populäraste. Ingen har en röst som han. detta är verkligen dansband men lite klen och seg. När refrängen kommer tror man att det ska komma något mer men det gör det inte. En besvikelse på något som kunde bli så bra. Den slår inte Thorleifs fär några år sedan. Man vill mer att den ska ta slut.

Linda Pritchard - Alive **

Kvällens balad. Nej det här är mest gapigt och ordet Alive försvinner bland alla ord. De sista 30 sekunderna höjer dock låten men det räcker inte. Detta kommer inte gå hem i stugorna.  

Andreas Fernette - Run ** 

Vår forna Fame Faktorydeltagare har hittat hit. Välkommen. Den här är det ju lite tempo i vilket känns skönt. Den ha en puls som får en att klappa takten. Men det blir väldigt mycket Run och låten känns ganska trist.

Linda Bengtzing - E De Fel På Mig *****

Äntligen är vår Linda tillbaka! Hon är mer än välkommen. Det här är en redig schalger i Davidanda. -jag vill ha mera. Nej det är inget fel på dig. Refrängen sätter som en smäck och denna kommer man kunna sjunga med till när den än spelas. kul. Texten kanske e lite lam men kul. Man kan alltid lita på Linda. Spännade vad hon kommer bjuda på på scenen.

Nicke Borg - Leaving Home ***

Det här var en speciell röst. Det här känns behagligt, bra och intressant. Kommer säkert att kunna gå bra ikväll.

Love Generation - Dancing Alone ****

Som det har pratats och spekulerats om denna grupp. Spännade om de håller. Det här är modernt snyggt och en riktig danslåt. De låter bra tillsammans. Det här kommer med all säkerhet att gå hem hos många. Får se vad de bjuder på för show.

Och det här var ju inte så upplyftande att lyssna på. Inte heller så spänande inför kvällen. Sista delfinalen brukar ju bjuda på det bästa av det bästa men inte i år tyvärr. Att Linda B & Love Generation ska till final är ju en självklarhet men det vet man ju aldrig säkert i denna tävlingen. Jag får helt enkelt veta imorgon. Om jag inte på något trist eller oväntat håll får reda på svaret innan dess.

Kram
/David som ska ha en sån trevlig kväll utan schlager så han vet knappt




Kommentarer
Postat av: Johanna

Då får vi hoppas att folk har vett att hålla tyst om resultatet. Du får väl undvika att logga in på facebook med men det har du säkert redan tänkt på :)

Jag kommer i vilket fall inte att berätta något för dej... ;)

2011-02-26 @ 16:09:52
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0