Oh My God!

Då var klockan tre och åter dags för veckans första genomlyssning av kvällens tävlande låtar. Spännade!

Brolle - 7 Days Nad 7 Nights ****

Det här lovar gott förkvällen. Refrängen är riktigt bra ch Brolle är en fantastisk sångare.

Loreen - My Heart Is Refusing Me *

Efter bara en lyssning säger inte det här mig något.

Babsan - Ge Mig En Spanjor ***

Det rimmas genom hela låten, varenda litet ord ska det rimmas på. Det är lite kul och refrängen sitter som en smäck. Tror säkert att det kommer bli en rosa show av dess like med massor av dans. Och vilken tonartshöjning!

Elisabeth Andreassen - Vaken I En Dröm *

Veteranen nummer ett. Det första som slår mig är att Elisabeth har en fin röst med en ren klang. Vackert! Men i längden känns det lite segt och man glömmer snabbt vad hon sjunger. Och var är refrängen? Sämre variant på "Det vackraste"

Sanna Nielsen I´min Love **

Nu kommer schlageerveteranen nummer två. Det här känns somen riktig besvikelse. Refrängen känns ok men sedan är det inte mycket mer från vår kära tant som blivit kvinna. Hoppas det blir bättre på scen, blir det inte det bli det platt fall.

The Moniker - Oh My God! *****

Det här känns roligt härligt och kan bli hur bra som helst på scen. Vilken härlig låt med massor av energi rytm och glädje. Det här överraskar verkligen. Kul. Refrängen sitter som en smäck och man kommer säkert gå nynnande på Oh My God både på väg hem och från jobbet fram över.

 Anniela - Elektrisk **

Vilket dunk och på svenska vilket hör till ovanligheterna nu för tiden. Även denna refräng sätter sig och man vill upp och dansa. Hoppas bara denna oerfarna tjej (2a gången hon är i tv) kan göra något bra av det här. Men det blir kanske lite förmycket...elektrisk

Christian Walz *

Nej det här säger mig inte mycket heller. Vet inte vad jag ska skriva om detta. Återstår att se imorgon vad man tycker.

Ganska snart får man sin favorit och denna kväll ser jag fram emot The Moniker med härliga Oh MY God! Den blir farlig i globen för dit ska den. Där efter känns Brolle som en favorit. Men sedan är det sten hårt. Skulle vara kul med en Babsan om det bara blir en massa män i globen vilken än så länge ser så ut. Det behövs lite fart och glamour. Tycker lite synd om Sanna men man vet aldrig.

Ikväll hejar jag på The Moniker!

Kram 
/David som ser fram emot kvällen så mycket så jag vet knappt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0