Bon Bon

Igår var det första april vilket även innebär att det är min födelsedag. Något direkt lurad blev jag inte denna dag. Tror inte riktigt på att Helena Bergström ska vara med i nästa amerikanska storfilm Spiderman.

På jobbet spelade jag ett litet spratt med våra kära barn. Att mjölken var både grön och röd när vi hällde upp den i glasen var för barnen ganska konstigt men framför allt roligt. Undrar däremot hur det gick på Örnen och deras osthyvlar :)

Emil hade gett mig tydliga direktiv om att komma hem efter jobbet och vara färdig för att åka in till stan vid fem. Ok spännande att inte veta vart man ska. Hade väl mina aningar eftersom vi var ju tvugna att äta något under kvällen.
På väg från tunnelbanan säger Emil

-Vi ska prova något nytt!
-Bon Bon, svarar jag ganska snabbt

Jag hade rätt några minuter senare är vi framme vid dörren och går in i denna trevliga miljö bland trevliga människor där lyckan och förväntningarna är totala. Äntligen är vi här!

Under kvällen smakade vi på flera små goda rätter. Bland annat på Pelle Jöns, haha bara namnet gjorde att vi var tvugna att smaka. Godast under kvällen var helt klart en soppa. Kan inte beskriva ur bra den var den måste upplevas.

Under kvällen när vi sitter där ringer min pappa och gratulerar på födelsedagen. Får även prata lite med mamma. När jag berättar var vi är menar hon att dit kan vi väl gå när vi kommer upp.

-vi har redan bokat bort till nästa helg!
-Vad är det för klädsel?
-Vanlig, lite snyggare
-Jag har inget sånt
-Du har väl jeans och skjorta

-Vilken sorts människor är det där då, vilken ålder?

Jag tittar mig omkring och skrattar...

-Det är ju inga pensionärer precis!
-Vi får väl hitta ett annat ställe till pappa :)

Min mamma är så rolig det är därför jag älskar mina försäldrar så mycket.

Klicka på länken för att komma till Bon bon

http://www.restaurangbonbon.se/



Kram
/David som uppskattade gårdagens Bob Bon besök så mycket så jag vet knappt

Kommentarer
Postat av: Emil Adén

Ja det var underbart igår! Dock åt man lätt lite för mycket och då var det skönt att bara vila i soffan efteråt. Det vet man dock till nästa gång och då tar man inte den där sista rätten även om det låter underbart gott! ;)



Ser fram emot ikväll tror det kommer bli helt underbart!



Puss

2011-04-02 @ 10:36:57
URL: http://redlime.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0