kommer inte på någon passande rubrik...

Slår mig ner vid köksbordet med en varm kopp kaffe, nyrostad macka med ost och björnbärsmarnelad & en tinad jordgubbsgrotta. Mellanmålet kan avnjutas framför datorn men bloggskrivande. Tar upp den heta mackan och för den mot munnen.

Min tanke blir då...

-Förta tuggan är alltid bäst, när den forfarande är sådär varm å go.

Just då händer det. Just i det ögonblicket som jag biter brister mackan och trillar sönder, osten hamnar bredvid och sylten geggar ner. Ok smaken var fortfarnade fantastisk men man äter ju även med ögat har jag hört. Inte denna gång tydligen. Men grottan som fortfarnade ligger på min tallrik ser fortfarnade hel och god ut, den äter jag med ögat.

Tänk vad många tankar som far genom ens huvud undertiden som man gör något. Nu kom jag att tänka på att skriva blogg samtidigt som man ska äta inte är det allra bästa för det varma hinner kallna, ok kaffet är väl relativt varm fortfarnade. Fingrarna mot tangenterna tar alldelese för mycket fokus och man vill göran skriva färdigt meningen, och nästa mening innan man avslutar och tar en tugga till.

Mmmm...grottan var fantastisk, sådär lagon tinad och den höll ihop!

Idag som varje tisdag är min tidiga dag då jag får gå hem lite innan tre. Passade på att ha bilen och åka till Sickla direkt. Är ute efter en höst/vinterjacka men lyckan var inte med mig idag. Istället höpte jag ett par nya jeans.

Men det var inte det jag skulle berätta...

Det som hände mig och som jag blev så glad över var att i en butik kommenterade expediten som hjälpte mig med att hitta rätt byxor att jag lukta de så gott.

-Tack, sa jag. Det var något nytt från Body Shop som man kan ha som perfym både på kroppen och på textiler eller spruta ut rummet.
Det var jag självklart tvungen att teste. Och jag älskar den.

I samma butik påpekade killen i kassan att det är trevligt att se killlar som tänker på att matcha skor & jacka. Han undrade för övrigt var jag hade köpt min snygga bruna skinnjacka.

-Tack, Kosta Outlet i Nybro, svarade jag glatt.
Så tänk på det killar, att matcha skor & jacka det funkar! :)

Till sist hörde jag ett roligt skämt på radion. Det handlade om en stor släkt. Tydligen ingår sångare Magnus Carlson i denna stora släkt. Han var gäst och berättade att han var gift med en släkting...fast på långt håll.

-Har du släckt i sovrummet, kommenterar programledaren...haha

Nu ska jag lyssna på Vaja Con Dios....min nya favorit!

haha de e ju för söta våra små katter. Det blev solkatter efter CD-fodralet. Katterna flög ner fårn sina sovpossitioner och började vilt jaga de lysande små prickarna men lyckades inte fånga nåt. Nu undrar de säkert var de tog vägen. Ännu orkar de...våra små gamla...

Kram
/David som haft en sådan trevlig dag så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Anonym

hewhe de roliga är att jag vet exakt vilken jacka o skor du hade på dig tror jag,för det matchar verkligen ;) hehehe... typiskt mig ;P



nu har du en blogg o kommentera David lilla :) tihi

2010-09-28 @ 17:07:07
Postat av: TucciT

de var jag som skrev förra kommentaren, men de förstod du säkert ;)

2010-09-28 @ 17:07:58
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Ah.. älskad kommer hon verkligen att bli, barnen är helt överlyckliga :) ler.

Ah de kommer bli jätte tomt, Tessie betyder ju jätte mycket för mig.. men men... så e de ibland...



Hehe aaa de e galet ju att det bara är två katter kvar nu.. vilken skillnad ;)

2010-10-01 @ 09:08:30
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

hehe inköpslistan är skriven, iaf lite :) ler...



Ah på tal om pressent till min bror, har du nå förslag tro?? Kram

2010-10-01 @ 09:10:08
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

hehe aa de var ju bara tvunget att skrivas ner :) ler..



hehe aa som sagt barn dom är för söta, så vuxna i sitt talsätt ibland :) KRam

2010-10-01 @ 09:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0