Skön vårdag

Idag har det varit en lagon härligt skön dag. Vaknade av mig själv ganska tidigt för en gång skull. Tog det lugnt på förmiddagen för att sedan sakta men säkert göra mig vårfin så att man kunde gå ut den skäna vårsolen. Idag har varit varmaste dagen än så länge det här året. Nu känner man att våren är här på allvar. Mitt i denna lycka så läster man att det skall bli snö imorgon, vet dock inte var det skall bli det men stackars dem som drabbas. Så idag åkte skinnjackan på och vindterpälsen fick hänga kvar på galgen i garderoben.

Inne i stan var det knöka fullt med folk. Kännde nästan att paniken kom till mig så strång var det. Tog mig till liljeholmen helt själv...ok Emil guidade mig. Men där blev jag inte kvar allt för länge då det var alldeles för trist.
 
Jag blir lika förvirrande varje gång jag åker tunnelbana. Jag vet aldrig var jag skall gå upp så jag hamnar där jag vill. Väl vid T-Centralen tänkte jag gå in på Åhlens men hamnade någon helt annans stans. Så det var ju bara att ringa räddaren i nöden, nämligen Emil som än en gång fick guida mig på rätt väg.

När man väl var på rätt spår igen kunde shoppingen börja. Inhandlade en ny vårjacka och en sval t-shirt på ZARA. Åkte hem och tog en kopp kaffe.

Blir att sitta själv i soffan ikväll med...

Kram
/David som älskar vårsloen så mycket så jag vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0