Kylslagen vädring

-Det luktar illa i sovrummet!, tyckte Emil
-Då får vi vädra, sa jag

Detta var på fredags morgonen och vi skulle båda gå till jobbet så vädring fick det bli vid ett senare tillfälle. Min dag på jobbet rullade på bra och det var riktigt trevligt och mysigt. Så slog klockan fyra och jag kunde ta helg och åka hem.

Kvällen fick jag tillbringa ensam då Emil var på spa med jobbet. Det gör mig inget att vara ensam en kväll då och då, det kan jag bara tycka är ganska skönt.
Jag lagade lite mat och dukade upp med chips och cola för ikväll skulle det bli en myskväll med Let´s Dance & Solsidan. Mitt i alla förberedelse kom jag på att jag skulle vädra i sovrummet. Plockade bort krukor från förnsterbrädet och ständre av värmen på elementet & öpnnade förnstert. Det har min mamma läsrt mig att man ska göra, särskilt när det är vinter. Sagt och gjort så lämnade jag sovrummet och stängde dörren efter mig.

Ägnade kvällen åt tv:n och allt det goda. Klockan gick och helt plötsligt kom jag på fönstret, det står fortfarande öppet efter flera timmars vädrande. Lite länge när det är över -10 ute. Fick en rysligt kall chock när jag öppnade dörren till sovrummet, kallt så in i norden. Och jag som snart ska gå och lägga mig. Hur ska det gå till? Lakanen och kuddarna var ju så kalla. Fick helt enkelt sitta uppe en stund till så att det blev någon grad varmare i sängen. Till slut kunde jag inte vänta längre, var tvungen att sova. Men ligga direkt på lakanen gick bara inte så jag svepte in mig i min morgonrock och lade mig. Det gick ganska bra. Men det tog ett bra tag innan sängen var varm nog att sova i utan att känna någon kyla mit huden.

Idag vaknade jag ganska tidigt men inte helt utvilad då jag visst börjar bli förkyld. Hoppas det blir en lindrig variant.

Man kan väl utvärdera denna händelse med att det blev vädrat och alla kvalster och andra odjur dog på fläcken. Sedan är ju inte mitt minne med mig hela tiden. Glömmer lätt vad det är jag gör.

Idag var planen att jag skulle inte till stan och handla presenter till de små som det är kalas för nästa helg. Men termometern visar -13,4 så jag håller mig allt inne. Imorgon tar jag bilen och hoppas att Emil följer med till något trevligt köpsentrum så man kan gå inne och slippa kylan så mycket som möjligt.

Kram
/David som vädrade så mycket så jag vet knappt igår.

Kommentarer
Postat av: åsa

Hihi, skönt att höra David att du oxå har dåligt minne. Jag kan bli rädd för mig själv ibland då jag glömmer saker. Jag kollade oxå på Let´s dance och blev snopen att Agneta Sjödin åkte ut... Solsidan tittade jag oxå på och den var lite små rolig.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram

2010-01-30 @ 22:25:40
URL: http://www.antonia73.blogspot.com
Postat av: TucciT

hehe klantigt måste jag säga... ochinte så skönt o behöva lägga sig me morronrocken kanske.. jag skulle frusit ihjäl, med tanke på att jag nu (utan fönster öpppna) ligger me både pyamas filt täcke och duntäcke.. haha.. Kram

2010-02-03 @ 17:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0