Adventsmys

Julmånaden december är här och det med besked. Det sa bara smack så har hösten passerat och marken är täckt med vit underbar snö. Vi fick fira en vit 1:Advent vilket inte har varit vanligt de senaste åren...ok ett undantag var väl förra året. Det känns lite som att det kommer återupprepa sig vilket inte gör mig något då jag kräver att det ska vara vitt ute på julafton. Sedan behöver ju inte snön ligga i flera månader.

Har hunnit med lite adventspyssel så nu känns det mysigt och juligt här hemma. Men tomtarna får vänta några veckor till innan dem trippar fram ur sina vrår.

 

Jag är väl inte ensam om att ha utvecklat sin adventsljusstake. Blockljus med metallsiffror fick bli en kreation som jag känner mig nöjd med. 

   

Några julblommor ska man ju ha så klart och årets Blossa glögg smakar fantasktik. Som en liten kall sup i höstmörkret som värmer även som kall.





Bakning tillhör en favorit och ett måste till jul. Nu kan fikagästerna komma när dem vill för frysen är fylld med härliga saffransbullar med olika form och smak.

   

Kram/
David som älskar julmyset så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

jätte fint.. hihi skicka ner lite bullar hit.. sugen synd bara man är magsjuk idag.. e väl därför man e extra sugen på allt.. super hungirg..

2010-12-02 @ 13:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0