Vårvärme när den är som bäst

I eftermiddag tog jag ett eget initativ och åt mellanmål ute i det underbara vårvädret tilsammans med fem barn. När man kom ut på gården var det som om sommaren hade slagit till så varmt var det. Efter en stund när de andra barnen vällde ut var det som att se vårens koutsläpp. Glädjen och lyckan i barnens ansikten och kroppsspråk var total. Det är sådana här stunder som man lever för och det är då man vet att man har ett fantastiskt arbete. Att faktiskt kunna vara ute och njuta när man vill eller vara ute i skitvädret också för den delen.

Just nu sitter jag på balkongen, solen skiner och värmer min högra kind. Vilken tur att vi plockade upp utemöblerna igår. Nu är det bara lite fina vårblommor som fattas...och ett nytt golv, undrar när det kommer på plats? Det ligger ju här bredvid mig.

När jag gick hem idag såg jag det ena vårtecknet efter det andra. Små knoppar av vitsipper hade spruckit igenom den bruna jorden och kommer snart att täcka marken med sina vita kronblad. Bäcken porlar och på ett ställe där det rann rikligt med vatten var gräser grönare än på andra sidan, såg underbart vacker ut. Fåglar spatserar omkring och pickar bland löven i jakt på nyvakna insekter. Grannen i huset bredvid har gjort som vi, plockat fram utemöbelrna och sitter som bäst och njuter av var sin kopp kaffe. Man blir ju inte alls avundsjuk.

Det här är det bästa med våren. Just de första tillfällena då solen börjar värma på allvar och man bara suger in varje liten gnutta värm. Särskilt efter den långa och sega vintern. Lite konstigt känns det ändå att kunna sitta här och nästan svettas när man nästan frös ihjäl när man gick till jobbet idag klockan halv sju. Då var det noll grader och nu är det säkert femton grader varmt.

Det är bara att hoppas på att värmen är här fär att stanna!!!

Kram
/David som suger in så mycket värme just nu så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0