Melodifestivals Final 2009

Om några timmar fylls Globen men flera tusen förväntansfulla, nyfikna och schlagertokiga melodifestivalsintresserade människor. Många av dessa har haft sina biljetter länge och väl gömda fram till idag, andra har kommit över biljetter av en slump eller i sista minuten. Själv kommer jag att sitta i soffan och titta, kommentera, sjunga med, jubla eller kanske rent av svära när fel låt vinner. Eller så ställer jag mig upp och jublar när Alcazar tar sig vidare till Moskva.
Denna kväll som man har väntat på kommer jag att tillbringa med Emil, Marcus & Danile. Intressant att höve vems alla favoriter är. Sedan är det alltid trevligt med besök.

Startordningen är som följer:

1. Måns Zelmerlöw Hope & Glory +++

2. Caroline af ugglas Snälla Snälla ++++

3. Agnes Love Love Love ++

4. H.E.A.T 1000 Miles +++

5. Emilia You´re My World +++

6. Alcazar Stay The Night  ++++

7. Sarah Dawn Finer Moving On  ++
 
8. E.M.D Baby, Goodbye  +++

9. Sofia Alla  +

10. Molly Sandén Så vill Stjärnorna ++

11. Malena Ernman la Voix  +++

Hur ska man då tippa denna gastkramande final? Ja det är verkligen inte det lättaste. Det skrivs så mycket i tidningarna om vem som vinner och vem som kommer sist. Men ikväll finns det ingen klar vinnare enligt min mening. Jag tror att det kommer att stå mellan Malena, Uggla, Måns Alcazar och E.M.D. De andra får slåss om de återstående placeingarna. Men min vinnare ikväll är Alcazar. De har ett snyggt nummer, fantastiska kläder och en låt som sätter sig som en smäck. Malena kommer att bli livsfarlig. Så även Caroline af uggla men hon har ju nackdel att komma från Andra Chansen. Tidigare vinnare har aldrig kommit därifrån. Och vem kommer att bli frisk till ikväll? Vems röst håller inte när det väl gäller?

Jag hoppas på en fatastisk kväll med trevligt besök, god mat, massor av underhållning och att jag imorgon får skriva att "Rätt Låt Vann".

Kram alla schalgerfantaster där ute....ja ni andra också såklart.
/David som ser fram emot kvällen så mycket så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0