Smaskar små praliner

Nyss hemkommen från jobbet...mitt underbara jobb som jag trivs så fantastiskt bra med. Jag har det så bra och det kommer bli en väldigt bra höst som det ser ut nu.
Direkt när jag kom hem packade jag ihop all smutstvätt och bar ner den tunga tvättkorgen till tvättstugan, slängde i två maskiner.
Nu sitter jag här i köket med en kopp kaffe och smaskar i mig den ena chokladpralinen efter den andra. Fick nämligen en liten present av en familj som tyvärr flyttar ifrån oss idag. Med omsorg valde jag den första pralinen men den innehöll ett russin så den föll inte mig i smaken. Pralin nummer två var inte bättre den, innehöll något mystiskt. Har redan hunnit med pralin nummer tre...ja jag vet men jag kan inte motstå, den var MYCKET GOD!!! så det bådar ju gott, återstår två till...mmmm.

Nu kom Emil hem...han tog den med russin och verkar tycka att den var ok då han inte säger något. Bra att någon tycker om den. Han behövde en pralin då han var lite skärrad när han kom hem. Rån är aldrig roligt men det är gott om det är ett ätbart rån.

Ikväll ska jag ut och äta med några jobbarkomisar. Kocken ska på pappa ledighet så det blir lite ha-det-så-bra-på-pappa-ledigheten-fest. Ska bli trevligt.

Usch vad varmt det är här måste hoppa in i duschen men Wera har kissat på toagolvet så det är inte jätte mysigt att gå in där. Att gamla katter aldrig kan lära sig.

Ha det gott
kram
/David som äter så många praliner så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: linda J

Hoppas du fick min favorit; svartvinbärstryffeln. mmmmmm

2009-08-15 @ 12:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0