Systrar på besök

Mina älskade systrar har nu lämnat stan och det är med en stor tomhet som som man sitter här vid datorn och skriver ett inlägg om helgen som varit. Det har nämligen varit otroligt trevligt att ha dem här på besök.
I fredags kväll var en alldeles speciell kväll då vi tre, jag, Linda & Karin var het själva utan någon annan med. Vi kom fram till att det var flera år sedan det bara var vi tre. Typ 6 år sedan eller så. Vi hade väldigt trevligt, åt gott och bara pratade om allt och inget. Jag har verkligen världens underbaraste, snällaste, snyggaste och roligaste systrar som jag älskar otroligt mycket. Tack för att ni finns och alltid har ställt upp för mig i alla lägen.

Igår kväll var vi ute och åt på en trevlig och fin restaurang i Hammarby Sjästad. Vi tog oss en promenad för att komma dit vilket var trevligt. Väl där serverades underbar mat. Jag åt spett med scampi och oxfile, till det var det två såser en kall chiliaoli och bearnessås. Till det var det klyftpotatis. De andra åt hamburgare coh kyckling. Alla var nöjda och servetrisen var duktig och trevlig. Vi avslutade med var sin dessert. Pannakotta är ju en favorit så den provade jag. Utsökt gott men
den blir minst lika bra när man gör den hemma.
På promenaden hem var det kallt men i det raksa tempot belv man snabbt varm. Karin såg två marsvin som var ute och gick med matte. Igentligen var det två "paris Hilton" hundar men det var allt ganska lika två marsvin...i alla fall i storleken.

En dammsugare och en DVD spelare åkte med karin hem. För varför ska vi ha dubbeluppsättning när hennes har gått sönder. Nej då får man vara snäll. För en dammsugare måste man ju ha. Sedan om hon vill köpa en ny är det upp till henne men nu har hom en hon kan ha tills den dagen inträffar...om den inträffar ;)

På återseende
/David som mår så bra så han vet knappt men saknar systrarna så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

Har Emil köpt ny dammsugare till er nu? :D

2009-04-26 @ 11:00:26
Postat av: Linda J

Ja, vilken underbar helg vi har haft! Vår vackra huvudstad visar sin bästa sida i den sköna vårsolen. 11-kaffe med godaste kanelbullarna på Konserthustrappan, Lakritsfestival, vernissage, lite shopping, lunch i Humlegården. Vill göra det snart igen!

2009-04-26 @ 20:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0