Pedagogiskt café på en finsk förkola

Den finska förskolan har en hel del matnyttigt som jag nu ikväll har tagit del av. Har nämligen varit på ett pedagogiskt café där vi fick gå på studuebesök och lyssna på hur de framför allt jobbar med språkutveckling. På rundvandringen fick man se lokaler som man blir avundsjuka på. Så stora och fina. På väggrna hänger alster som är gjorda av barnen. Alster som är gjorda på ett inovativt sätt. Allt detta kommer jag att ta med mig till förskolan där jag jobbar. Det känns så bra att ha varit där och är både nöjd och lite stolt att just jag har fått den möjligheten att få denna information. Hoppas mina kollegor blir lika lyriska som jag är när de får höra....

Berättarverkstad har en central roll i på denna finska förskola. Berättarverkstad är något jag ska försöka starta upp på min avdeling...kanske kommer fler att göra det samma när de ser hur bra det är.
Vad detta innebär kommer jag att skriva om i ett framtida inlägg. Så lägg berättarverkstad på minnet.

Imorgon är det helg...igen...så skönt. Hoppas vädret blir fantastiskt. På Lördag kommer Jennie & Marcus på besök, vilket ska bli jätte trevligt. De har inte varit här hemma hos oss tidigare så det ska bli extra kul tt visa upp vår fina lägenhet.

Inom en snar framtid kommer det att bli fest här hemma. Det är på tiden att det blir lite röj här hemma. Ännu är jag inte för gammal för hedelig fest. Räkna med en inbjudan :)

Kram
/David som har haft en sån bra kväll så jag vet knappt...mer pedagogiska cafér tack!!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ska bli jättekul :) Jag hör av mig på lör! Kramar

2009-04-17 @ 09:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0