MAMMA MIA vad bra den va!

Då har man varit och sett årets största biopremiär då...Mamma Mia. Jag hade förhoppningar om att den skulle vara bra men trode ändå lite att den skulle vara lite för mycket och falla platt, mycket kanske på grund av all uppmärksamhet den har fått. Men gud så fel jag hade!!!

Mamma Mia är den bästa filmen jag har sett på mycket länge. Jag bara älskar den. Jag satt med ett leende på läpparna i två timmar...hela filmen igenom och det hör då inte till vanligheten när man ser en komedi. Jag skrattade högt flera gånger, många av tillfällena var det bara jag som skarattade...som vanligt haha.

När det gäller filmen så var musiken helt underbar men det visste vi ju redan. Skådespelarna var dom bästa man kunde tänka sig. Kanske inte de bästa sånginsatserna men vad gör det när texten är grym. Hur skådespelarna framför alla sånger är fantastiskt, helt underbart och deras kroppsspråk är bara så sköna. Senografin e bara så bra. Man känner igen varenda sång och man tycker det är så bra men de blir bara bättre och bättre för varje låt som kommer.
Skönast är Christine Baranski som en helt galen kvinna men så rolig och så bra...hela minspelet och kroppsspråket skrattar man gott åt. Men Meryl Streep glänser som mest och trots sin ålder ser hon både ung och fräch ut. Och är det inte Benny Andersson som glimtar förbi några gånger...hihi...jo.
När filmen är slut sitter all kvar och tittar på "extra nummret" de e ju bara så bra!!!! Några sjunger med och alla verkar tycka om denna film. Sedan klappar alla händerna.

Som ni hör är jag såld på denna film och jag rekomenderar alla att se den. Så gör nu det både unga som gamla.

/David som älskar Mamma Mia så mycket så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

låter underbar :) får nog gå o se den :)

2008-07-12 @ 12:00:28
URL: http://tuccit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0