Vikten av Positiv Kritik

Det är väldigt viktigt att man får höra när man gör något BRA på jobbet, positiv kretik det mår alla lite bättre av. Nu när jag är avdelningsansvarig är det något som jag ska införa så att det blir en rutin, för så pass vikitgt är det faktiskt!!!! Så att alla får höra det. Det behövet inte alltid vara något stort utan bara få höra att man är bra eller gjort något bra i en viss situation.
Varför skriver jag då detta nu...det är väl självklart.

Idag fick jag nämligen höra av min kära kollega, precis innan ga skulle gå hem. Hur bra hon tycker jag är. - Du vet inte vilken bra pedagog du är! så sa hon. Och gav exemplet som hon syftade. Då en flicka var ledsen, vilket hon hade varit flera gånger idag. Hur jag kom in och fick henne glad igen med bara små knep och ett lugn i kroppen. Och jag måste innerst inne erkänna att jag kännde mig som en bra pedagog den gången :)
Att få höra det av sin kollega värmde verkligen i hela kroppen och man växer verkligen genom att höra det. Tack!!!

Kram
/David som tycker så mycket om sin kollega så han vet kanppt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0