Kalla vs. Jöback

Vaknade tidigt denna sista lördags morgon i februari månad. Låg ett tag och slumrade och tittade i taket innan jag pallrade mig upp. Med morgonrocken omsvept runt mig dök jag ner i soffan och surfade runt på nätet. Det första som slår mig är att damerna tog OS Guld i Curling inatt. Inte en chans att jag orkade sitta uppe och titta på det. Det hade visst varit en riktig rysare. Kul att dem försvarade sitt guld för fyra år sedan. Det är det inte många som klarar.

En annan mindre rubrik men som har fått mycket plats är hur Peter Jöback skall klara sig till final. Det finns många hinder på vägen. Förutom sju andra bidrag som slåss om finalbiljetten finns det två till hinder. Det första är hur arrangörerna skall hinna städa undan Pernilla Wahlgrens konfettiregn i tid. För tidsschemat är knappt. Det är nämligen så att svt2 börjar sända skidor med Charlotte Kalla i samma stund som Jöback skall sjunga. Hur många kommer inte byta kanal då? Och skiter i att rösta på lilla Peter. Fast jag resonerar så att ett skidlopp tar inte tre minuter som Jöbacks uppträdande. Så man hinner se båda om man vill. Där med basta. Ok risken finns att man missar resten av festivalen men det får väl vara upp till var och en. Många skriverier är det fram och tillbaka. Allt brukar lösa sig till slut i alla fall.
Eller så kanske man kan höra av sig till Vancover och kolla om de kan senarelägga skidloppet...för schlagern går väl ändå före...eller?

Nej nu skall jag fylla på min tomma kaffekopp för att sedan hoppa in i duschen och göra mig klar. Idag skall jag äntligen klippa mig. och komma ut. För nu går det ju gå ut utan att frysa näsan av sig eller skotta sig fram.

På återseende!
Kram
/David som funderar så mycket på vilken frisyr han ska ha så han vet kanppt


Kommentarer
Postat av: doktorn

Bloggpaus? Tråkigt - hoppas du får skrivklåda snart!

2010-03-09 @ 01:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0