Lingontårar


Nu har vi äntligen sett filmen "Hur Många Lingon Finns Det i Världen" och jag säger bara äntligen, för det är nog den bästa svenska filmen jag har sett på mycket länge.
Den innheåller så mycket kärlek som bara strömmar ur detta underbara Hudikgäng. Så många tankar, scener som berör, ordfraser som etsar sig fast och att verkligheten är grym.

De första minuterna kännde jag väl inte lika stor glädje och tänkte för mig själv att hur ska detta bli egentligen? Kommer detta gäng verkligen att kunna leverar så som man har hoppats.
Och ja det kunde dem, med bravur.

Filmen rullar på och man njuter sedan sitter jag bara och gråter sista halvtimmen. Kinderna har nog aldrig varit så blöta tidigare. Tårar av sorg men även tårar för att det är så vackert och bra strilar ner. När filmen är slut aploderar vi och man måste torka torrt innan man reser sig upp.




Gå och se den NU. Ja detta är en film för alla. Alla borde se den. För alla kan och vill!

Kram
/David som gillar filmen så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Ansibecki

Du har en award på min blogg :)

2011-03-21 @ 21:08:19
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Ansibecki

Sv: Jag gillar din blogg och därför fick du en award. Om du vill så får du gärna göra ett liknande inlägg som jag, alltså berätta åtta saker om dig själv och skicka awarden vidare till andra bloggare. Men det är ju givetvis frivilligt! :)

2011-03-22 @ 17:57:00
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0