Vilken bioupplevelse!

Nu är helgen i gång och det känns så skönt att bara få slappna av för några dagar. Inget  planerat för helgen än och även det känns ganska skönt.

Länge har jag sett fram emot att få se filmen Super 8 som äntligen hade premiär igår på biografer över landet. Information och innehåll om filmen har varit ganska hemligt och bara vissa små puzzelbitar hade framkommit om handlingen. Så det var med glädje och förväntan som jag bokade biljetter till mig och Emil. Hade planerat det så bra att jag skulle hämta upp Emil på vägen efter jobbet och åka direkt till Kungens Kurva för att även hinna med att äta en bit mat innan filmen drar igång.

Allt flöt på...

Men vi kommer inte längre än till Gullmarsplan där tunneln är avstängd och man dirigeras åt ett annat håll. Och det har ju hänt innan så det känns ju lugnt. Äntligen kommer närmare motvägen och det tar totalstopp. Sakta kryper trafiken fram. Inte brukar det vara så här mycket bilar vid den här tiden. Väl framme vid avtagsvägen så är även den avstängd. Nu börjar man undra vad det är som händer. Då ser vi vad det är som gör att detta kaos har uppstått. En lastbil blokerar två körfält på motorvägen. Förarhytten är totalkvaddad och vagnar ligger huller om buller. En riktigt hemsk olycka! Som på film. Ja det är ju bara att följa skyltarna och följa stömmen. Nu åker vi åt helt fel håll och åker mot essingeöarna. Vi sitter och dividerar fram och tillbaka hur vi ska göra. Inte för att vi hittar så bra men lite koll hade vi. Mitt i allt inser vi att vi inte kommer att hinna till bion och ringer för att kolla om det går att göra ett återköp. Ring lite senare ber de oss då deras system ligger nere för tillfället. Vi kryssar fram i filerna och hamnar till slut mot en skylt som visar essingeöarna. Vi har en timme på oss och hoppas att man kan ta sig tillbaka ut på motorvägen från detta hållt. Några trafikregler bryts men det gör ju alla i detta kaos. Trafiken rullar på lite bättre nu och vi kommer ut på en ganska tom motorväg som tar oss till vårt mål.

Väl på Heron City har vi typ 20 minuter på oss att köpa var sin hamburgare. Emil köar och jag går vidare för att hämta ut biljetterna. Vilket kaos det är på bion. En man ropar ut i en stor megafon att man endast kan köpa popcorn och läsk i en viss kassa och att man inte får hämta ut förköpta biljetter i kassan utan i automaterna som finns runt om. I automaten jag hamnar strular det med företagsbiljetten jag har, den vill inte läsas av. Till slut får jag min biljett och det är max 10 minuter till filmen börjar och jag har inte ätit min hamburgare eller pommes än. Sätter mig på en bänk medan Emil köper popcorn. Maten smakar inte bra i detta stress och pommesen är sega och tråkiga. Jag går på WC för att tvätta mig och möter Emil utanför utan popcorn. De tog inte kort tydligen.

Suck!

Ja vi sätter oss ner och kan slappna av att vi hann innan filmen började i alla fall. Under filmens gång tänker jag flera gånger att det hade varit väldigt gott med popcorn. En riktig popcornrulle helt enkelt.

Vad jag tycker om filmen får bli ett senare inlägg för nu har jag kramp i fingrarna och jag måste fixa till min innan vi ska till IKEA.

Kram
/David som kännde sig så stressad i går så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0