Semesterplaner

Med ett öppet fönster bakom mig känner man en fläktande vind då och då som känns väldigt behaglig nu när denna sommaren är här med besked. Hettan är total under den klarblå himlen som varat ett par dagar nu lagom till allas semester. För det är väldigt många som har semester eller går på semester idag. Typ alla man känner men inte vi nej vi ska kämpa på i fyra arbetsdagar till innan det är dags för vår efterlängtade ledighet. Så den som spar den har.

Resan är efter lite om och men bokad och denna gång går den mot partystaden Ayia Napa i Cyper. Ska bli otroligt trevligt att få se något nytt och få uppleva den tillsammane med Emil & Patrycja. Men för mig är det lite långt med en kilometer till stranden. Men kollegan min säger att det är så nära så det ska bli spännade att se vad hon upplever som nära. Eller om man hinner dö av värmeslag innan man är på plats och kan hoppa i vattnet. Ett vatten som tydligen ska vara fantastisk. Kul ska det bli i alla fall.
Efter en vecka i annat land blir det några dagar i en enslig stuga i skogen nära till sjön. Detta har jag väntat på i ett år och nu ärntligen får jag bara vara och uppleva tysthet och lugn tillsammans med bara Emil. Skönt. Sedan kan man köra hårt under Pride. Men semester är inte slut där. Lite tid finns det över till spontana uppleveleser och kära besök.

Men innan semester är det jag som går till jobbet några dagar till och skurar, fejar och plockar eller leker med de underbara små barnen som också inväntar sommarlov. Det är ett bra jobb man har ändå. Eller hur?!

Kram
/David som njuter av sommaren men väntar efter semester så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Emil Adén

Det ska bli underbart med semester och jag är också spänd på att se hur det kommer bli med promenaden till stranden som inte är 1 utan 2 km bort!!

2011-07-08 @ 18:02:09
URL: http://redlime.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0