Sista dagen...

Det är nu man ska vara sådär utvilad, på ellerten och känna den där kämparglöden och inspirationen när sista dagen på den långa ledigheten är här. Tänk jag har varit ledig sedan den 22 december fram till nu, fast med två dagars jobb lite där i mellan.
Känner att jag har varit mer än välförkänt denna härliga semester. Jag och alla andra behöver ett break i arbetet bara för att få vila, göra något annat och samla kraft till kommane vårtermin. Och jag längtade efter min ledighet och det hoppas jag att alla kan säga utan att skämms. För jag tror inte att någon INTE längtar till semester eller en ledig helg för det är något man behöver för att orka och vilja. Och tänk vad mycket roligt som händer vid dessa tillfällen som man ser frame mot. Detta betyer inte att jag inte gillar mitt jobb för det gör jag men det är inte mitt liv helt och håller.

Imorogn startar det igen och det ska bli trevligt och inspirerande att se nya och gamla kollegor igen och inte minst alla söta barn igen. En termin full men upptåg, inspiration och glädje.

Igpr var vi på bio och såg fantastiska Änglagård - Tredje gången gillt. Jag har sett fram emot den ända sedan det ryktades om att den skulle bli till. Så äntligen är den här och man kan inte annat än att gilla den. Så många minnen kommer tillbaka när man får se tillbakablickar på de två tidigare filmerna. Att få se fantastiska Rut, Vivike Seldahl i sitt esse trots att hon har gått bort för lera år sedan. Filmen är fylld av värme, humor och glädje. Miljöerna är vackra och tilltalande. Se den!

Oj belv ett litet avbrott i Skypes magiska värld. Kul att prata med systrarna!

Kram
/David som ska jobba så mycket imorgon så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0