Melodifestivalen i Göteborg...Bra!

Även denna söndar strålar solen från en klarblå himmel men idag ligger det betydligt mer snö på merken. Torsdagsnatten bjöd nämligen på ett hejdundrande snöfall som lamslog större delen av staden dagen därpå. Själv kom jag inte någonstans med min lilla pigga bil eftersom det stod en bil i vardera riktning och blokerade framkomligheten. Inte kunde jag stå där och vänta eftersom hade väldigt brottom till jobbet. Nej det blev att dra på sig yttermunderingen och pulsa genom skogen och fram kom jag bara några minuter sen. Det var bara det lilla problemet denna morgon. Kaoset blev totalt denna morgon då kollegor inte kom till jobbet och där stod jag och min kollega...tur att hon var dör...med breda leenden och försökte vara så trevliga och tillmötesgående som möjligt när barnen strömmade till. Jag såg knappt sljuset i tunnels men det kom och dagen flöt på i lugnan ro och till slut fick jag ta helg. Däckade efter att sista dansparet i Let´s Dance hade dansat klart. Helt utmattad. Och vaknade innan sex igår. Pigg och glad.

Igår var det då dags för andra delfinlen i melodifestiven, denna gång i Göteborg. Kvällen till ära hade vi fint besök av kära vänner. Kommentarerna haglade under programmets gång.

I helhet tycker jag nog att bidragen var betydligt jämnare och bättre denna vecka. Man fick sig några favoriter och såg ganska snabbt vilka som skulle hamna bland bottenskrapet.
Favoriten under kvällen blev The Moniker med underbara Oh MY God! En härlig dänga som kommer slå stort i Europa om den kommer dit. Nu måste den först ta sig vidare i andra chansen tyvärr men det ska nog gå bra för den behövs i finalen. Att Sanna & Brolle är i final gör mig inget. Sanna bjöd på en riktig schlager men den hade vunnit ännu större om hon hade klivit ur sin bur ännu tidigare för det var när hon började dansa som låten tog sig till en högre nivå. Brolles refräng har man i huvudet ännu men han är ändå lite tråkig att titta på. Loreen låt växte i refrängerna då den steg till skyarna. Annars var hon väl lite puckelryggad. Att babsan bara kom sju beror nog mycket på framträdandet som var rena kaoset. Och vad var början för en smörja med en inblandar Bert? Nej en femteplast eller andra chansen hade funkat med ett renare dansnummet utan krussiduller. Elektrisk var en överraskning men hade funka bättre med en Linda Bengtzing eller Sandra Dahlberg. Resten behöver vi inte nämna, kasst och tråkigt. 

Programledarna där emot bjöd på en betydligt roligare underhållning. De bjuder på sig själva och jag tycker Marie är riktigt bra! De så kallade "förhören" var även de roligare och igår skrattade jag till och med några gånger. Men jag förstår fortfarande inte vad de tillför programmet och Stormare är det tråkigaste man sett. Tillbaka med Björn Gustafson eller någon annan rolig komiker som vet hur man underhåller med skratt och galenskap. Sånt som man minns år efter år. För vem har glömt Kärleks sånget till Carina Berg?

Nu är det en vecka till nästa gång. 

På återseende.

Kram
/David som tar det så lugnt idag så han vet knappt 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0