PRIDE 2011

Idag är den gråaste och regnigaste dagen på vår semester. Men det gör mig inte ett dugg att himlen har öppnat sig för jag har vait inne hela dagagen och så ska det fortsätta. Har bakat lakriskkladdkaka och avnjutit den. Snart blir det hemmagjord köttfärssås med ris. Tänk vad jag saknar den hemlagade maten efter en veckas PRIDE mat. Snabbmatsveckans mecka. Är äckligt trött på klyftpotatisar och hamburgare så jag mår illa. Och vi ska inte tala om alkoholen. Den vill jag inte känna smaken av på flera veckor. Bort med cider, shots och bubblet tills suget kommer tillbaka och man kan tänka sig att bli berusad eller full igen.

Den här veckan har det varit PRIDE festival här i Stokholm för er som har missat det. En trevlig tillställning där man träffar nya människor nästan varje dag. Det här året har varit ett bra år när det gäller Pride. Det mest positiva är att vi har träffat några riktigt trevliga människor som har blivit riktigt bra vänner. Vi hoppas att kontakten med dessa kommer hålla i sig så det inte tar ett år till nästa gång.

 


Den riktiga festen startade i torsdags med den traditionella schlagerkvällen. Här hemma var det den bästa förfesten på länge. Det var så trevligt så jag vet knappt när dem var här. Det var galna samtal som chokerade, massor av skratt och galet starka drinkar.



Mitt glas var tomt och jag skulle dricka. Fredriks glas var fullt och jag tog en stor klunk och sedan var det kört. Ja den drinken hade nog inte blandats ut alls så stark var den. Rakt in i dimma på ett ögonblick.
Ja ni ser ju själva, bilden sägen en hel del.

Veckan har fortsatt med fester långt in på natten och vi har rullat hem när solen börjar gå upp igen. Jag är evigt tacksam att jag har semester nästa vecka med. Jag hade aldrig pallat att gå till jobbet imorgon och vara glad pigg och utvilad.

Imorgon kommer Emils moster med familj så då blir det en helt annan sosrts semester. Barn som vill göra roliga saker och en och annan fika lär ju slinka ner med.

Tack!!

Kram
/David som är så glag över alla nya vänner så jag vet knappt


Kommentarer
Postat av: Ansibecki

Jag har också saknat hemlagad mat efter all snabbmat på semestern... Sen känns det som att matlådsförrådet i frysen behövs fyllas på inför jobbet. Vad kul att ni träffat nya vänner. Alltid trevligt med nytt folk i bekantskapskretsen, speciellt om de är trevliga och man har kul ihop :)

2011-08-07 @ 20:38:12
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Linda J

:-)

2011-08-08 @ 20:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0