I väntans tider hinner man en hel del

Som vi har tänkt till, diskuterat, ändrat oss flera gånger och kännt en oerhörd inspiration & entusiasm inför denna stora dag som nu är till enda. Laddade till tänderna skulle jag och mina arbetskamrater mötas upp på jobbet idag, Lördag...jag skojar inte det är sant. Vi har valt att jobba på en Lördag. Och som vi har jobbat...vi tre tappra som var med. Jag är mer än nöjd med resultatet som vi har åstadkommit. Nu är äntligen Ugglekotten en arbetsplats som man kan vara nöjd med, inspireras av och trivas i.

Det har möblerats om i alla rum, varje rum har ett färgtema. Det är rum i rum och snygga pigga mattor att leka och bygga på. Lunchrummet är enkelt, stilrent och ljust och alla får sitta tillsamman och äta. Det ska bli spännade att få uppleva första måltiden där på måndag.

På Måndag ja! Undrar hur alla kommer att reagera? Vad ska barnen tycka? Jag är helt säker på att det kommer tas emot med superlativ och glädje. Jag kommer att trivas hur bra som helst!

Inte nog med att vi var på jobbet idag...

...Jag och min kollega Carro var där igår. Inte för att vi ville...eller jo det var trevligt, utan vi var tvugna. Effektiva var vi och fick en hel del gjort, som gjorde att vi kom hem lite tidigare idag.
Vi väntade helt enkelt på vår IKEA leverans som skulle dyka upp någon gång mellan 18-22. Under tiden utnyttjade vi tillfället att göra nytta. Så plötsligt ser vi en box delivery lastbil utanför och antar att den ska till oss men den kör förbi så där stod vi. Nu undrar ni säkert när levernasen dök upp. Jo vi hade sån tur så vi fick vänta till 21.45 innan den kom. Så jag var hemma runt tio på fredags kvällen.

Så nu är jag trött, seg, utpumpad och lite sliten. Tänker på att jag bara har en dag på mig att vila upp. Ska bli spännande att se hur man klarar veckan som kommer.

Ikväll ska jag lägga upp benen på soffan, ta fram den stora skålen och fylla den med godis. Sedan ska jag sitta där och bara njuta. Kanske med en film och någon kramig bredvid mig.

Kram
David som tycker att det resultatet belv så bra så han vet knappt och ska njuta så mycket så jag vet knappt ikväll

Kommentarer
Postat av: Köksmästar'n

Vad duktiga ni är! Heja dej! Du är bäst. På måndag skall jag brygga extra kaffe, och faktiskt, bara för att du är du, ta med mig något gott till dig.



Många kramar.



//Matpiraten

2010-09-11 @ 18:15:40
Postat av: TucciT

vad ni engagerar er i er arbetsplats, det är så otroligt kul att läsa, ksulle vilja åka dit på ett studiebesök ;) hihi... hur gick de på måndagen o äta i de nya matrummet? och hur var reaktinen me dom ommoblerade rummen? :) Kraaam

2010-09-24 @ 08:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0