Som ett andra hem

IKEA har den här helgen varit som ett anda hem för mig. Fyra besök har det blivit och alla med olika underhållningsvärde och stress.

Första vändan skedde i Fredags då tillsammans med kollegan Carro. Snabbt in, roffa åt sig två vagnar som till slut blev tre. Checka listan så allt kommer med. Dividera om vi ska ha den eller den och tillslut komma till kassan och betala allt. Hemkörning bokades sedan var det bara att åka tillbaka till jobbet och vänta alla sex timmarna innan levernasen dörk upp.

Lite sömn var välbehövlig...

Så var det Lördag och stora jobb & fix dagen vad här. Upptäcker att det fattas en massa hyllplan och annat smått och gott så det var ju bara att ta bilen till IKEA ytterligare en gång. Denna gången ensam och fort gick det. Effektiviteten var på topp och jag kunde efter en tag ta tag i fixet på jobbet med kollegorna.

Precis när jag parkerade och började packa ur bilen upptäcker jag att det fattas varor. Kommer snabbt på att de måste ligga kvar på rullbandet. Suck! Ringer IKEA och de säger att sakerna finns här så det är bara att komma tillbaka.

Vi jobbar klart och går hem.

Idag är det Söndag och jag måste åka till IKEA för tredje gången och hämta de glömda sakerna. Under tiden är Emil och tränar. I informationen säger de att det redan är någon som har hämtat dem. Att de är stukna från listan. Konstigt sa jag eftersom jag har kvittot och inte varit här innan. Åker inte extra till IKEA för att fuska. Som tur är så är det en trevlig och hjälpsam personal jag pratar med. Hon lovar mig att gå in och hämta mina saker och inte betal för dem. Dock står det att det bara är ett kuddfrodral inte fem som jag hade köpt. Ok jag tar det då bara för att göra det enkelt och komma därifrån med något alls. Jag hinner samla ihop allt... och lite ljus...och betala så får jag en söt tjej framför mig som frågade om det var jag som pratade md informationen tidigare idag. Jag det är det sa jag glatt. Får prata med henne i telefon och hon säger att hon läst fel, att de är fem kuddfodral som jag ska ha. Går in igen och hämtar det. Det roliga är att ho nhar försökt få tag på mig genom att ringa runt, beskriva mig som en kille som ser bra ut och hittar mig precis när jag har betalat. Det kallar jag engageman. Tack IKEA!

Vi äter lunch...

Åker till IKEA igen tillsammans med Emil. Handlar en lampa till sovrummet & lite annat :)

Nu är vi hemma och jag tänker inte åka till IKEA på lääänge.

Kram
/David som är så trött på IKEA så han vet knappt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0