Filmtips

The kids are all right

Bioupplevelsen igår var underbar! Filmen som vi har väntat på i månader hade äntligen premiär och nu har även vi sett den. Kul att det går på de små biograferna men samtidigt dåligt då inte alla får möjlighet att njuta av en riktigt bra film.
Att se Annette Bening som läsbisk mor är något utöver det vanliga. Hon gör det med sådan inlevelse och personlighet så man blir alldeles varm i hjärtat. Hon är en skådespelare som för mig har blivit en nya favorit. Det är även skönt att få se en ärlig välgjord men inte förskönad film. Inget överdivet snyghetssmik som ska försköna personenrna. Nej här är det knappt något smink alls och man får se riktiga skådespelare. Skratten och pinsamheterna blir många och höjer filmen flera snäpp.

-Nag tycker inte ni ska göra slut
-Varför inte det
-Ni är för gamla

Se den NU och njut!





Flickan från ovan

Den här filmen har jag lite undvikit efter att ha sett frekvenser från när filmen gjordes och det känndes då som om det skulle bli en svår film att förstå.
Men igår stod vi där i filmaffären och skulle välja film. Läste på baksidan av fodralet och fastnade för den direkt. Ok vi ger den en chans om Emil vill se den.

Nu i efterhand när jag sett filmen så önskar jag att jag hade sett den tidigare. Den var inte alls svår på det sättet, även om det fanns en viss fantasy relaterade scener. Scener som gjorde filmen extra bra och intressant.

Den är oerhört snyggt gjord, spännade och tankeväckande. Vissa scener är otäckt bra. Det som jag fastade för och som jag kommer ihåg efteråt är när syster till flickan som blivit mördad smyger in...och hittar en bok. Det är här det görs så fantastiskt bra, på det sättet som det filmas på när hon vänder blad är chockerande bra.
Filmen är fängslande och man sitter som klistrad i soffan ända till slutet. Det var väl det enda negativa, just slutet.

Se den NU! Du kommer få en fantastisk filmuplevelse.






Kram
/David som sett så bra filmer i helgen så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: ems

the lovely bones finns som bok också ;)

Mycket bättre :D

men så är det ju med många böcker som just blir filmer :)

2010-09-30 @ 20:19:32
URL: http://emilie-karin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0