Av min egen sort

Idag kl. 05.50 slogs klockradion igång. Vet inte om jag sover illa eller om jag är oerhört lättväckt men jag vaknar med en gång. Ibland känns det som att man vaknar några sekunder innan bara för att man vet att det kommer att spela musik när som. Jag är av den sorten att jag kan inte ha någon irriterande ringning som ökar efter hand, nej vanlig radiokanal ska det vara.

Jag är även av den sorten att jag går upp direkt när jag vaknar. Ligger inte kvar och snoosar i en halv timmen. Nej jag vill inte somna om och komma för sent eller behöva stressa. Jag sover på natten i stället. Känner mig allt som oftast väldigt pigg när jag går upp och jag får i princip alltid gå upp innan emil som gärna ligger kvar och drar sig en längre stund.

Fixar till mig lite snabbt och plockade med mig bilnyckeln så jag kunde ta bilen till jobbet idag. Öppnar dörren och vrider om nyckeln. Ingenting händer, den startar inte. Vad är dettta? De lyser lite och radion spelar men motorn är helt död. Det är ju en ny bil jag har den ska inte krångla på det sättet. Ok tur att jag är ute i god tid, som jag älltid är. Får bli en promenad till jobbet idag. Det är ju inte hela värden det men det är ju inte ljust än. Går den lite kusliga och mörka skogsvägen och känner mig inte helt trygg med tillvaraon. Minst två gånger tittar ajg mig över axen och kollar så ingen svart skuggig gestalt går efter mig. Ingen där som tur är och jag kommer säkert fram till porten vid jobbet.

Så ikväll kommer vår vän Per, bilmekanikern, på besök. Hoppas han hittar felet eller att det hjälper att använda startkablar.

Nu måste jag samla energi!

Kram
/David som vaknar så lätt jag vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0