Galen idé

Jag är verkligen dålig på att uppdatera min blogg lite mer regelbundet men jag har väl helt enklet inte hunnit, orkat eller vetat vad jag ska skrva om som jag även vill dela med mig utav.

Idag är det åter Söndag och här hemma hos oss har det varit den stora, och jag då menar jag den stora städ & baddagen. Jag mår så illa av att se allt damm och katthår som flyger omkring så fort man rör vid en kudde, tar på sig en tröja eller sätter sig i soffan. Men det är väl någont man får leva med så länge an har katt och bor i denna lägenhet som verkar suga till sig alla små partiklar som existerar.

Medans Emil badade katterna och städade badrummet har jag vänt upp och ner på resten av lägehneten. Rengjort den grundligt. Slängde ut alla mattor, kuddar och täcken på balkongen...får se när jag får ork att ta in det. Drog dammsugaren efter mig vart jag än gick, bakom elementen, på lister och golv. Svepte med moppen på alla golv för att få upp även det som dammsugaren missar. Dammade alla ytor och prylar. Ställde iordning så det ser prydligt ut. Diskade och torkade speglar. Nu känner jag mig nöjd.

Vart har man då fått denna mani på att ha det snyggt och rent omkring sig. Att man inte tål att se när det ligger saker lite här och där och den odiskade disken gör mig galen på morgonen, den ska bort direkt. Lite är det nog ändå katthåret som gör att man städar lite oftare. Men det mesta har jag...säkert mina systra med...fått från vår uppväxt. Är man uppväxt ett rent hem så lär man sig det den vägen. Jag mår i alla fall bättre när det är rent och snyggt.

Emil har även fått lite griller i huvudet. Det har verkligen börjat knaka i hans inre och idéen han har fått är lite knäpp, galen och stor men ändå lite lockande. Han har fått för sig att vi ska flytta till enplanshus i Sigtuna. Det byggs nya hur där som är klara om ett år. Jag idéen är verkligen galen.
Tänk vad roligt att få börja om på nytt, inreda om med nya möbler, coola tapeter och bra planlösning. Då ska jag defenetivt ha en walkin garderob!!!
Hur ska man då göra med jobb? Pendla är inte det roligaste men byta arbetsplats lockar inte i nuläget även om det är nyttigt att byta jobb. Man utvecklas och träffar nya människor. Ja det tåls att tänka på helt enkelt. Just nu är det bara en galen tanke som flimrar förbi.

Nästa helg blir en festhelg med kollegor och vänner. Helgen därpå får jag äntligen komma hem och träffa mina kära och nära! Läggdet på minnet kära familj!
 
Kram
/David som har städat så mycket så han vet knappt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0