Rätt Låt vann!

Så var kvällen kommen då det skulle avgöras...

Kvällen började med god tacopaj i vänners sällskap och god dryck. Vi hann med nöd och näppe med en omgång yatzy som Emil vann men vad gör det när man har trevligt.

Snabbt in till soffan...

Nu börjar eurovision finalen i Oslo och vi satte oss tillrätta med tidning, godis, choklad och dryck. Redo att hissa och dissa alla bidrag. Göra kryss och ringar i tidningen...det var den minsta lilla notis jag sett och det beror väl på att severige inte var med i finalen...så man ser vilken man gillar och inte.

Det började ganska dåligt för att sedan öka och bli den bästa finalen på länge, ja jag kan nog säga hela 2000-talet. Det var ett stort getingbo av låtar som hade potensial att vinna.

Min favorit under kvällen blev ändå Serbien som bjöd på ett underbart glatt och roligt uppträdande. Men att Tyskland vann var inte förvånande för fem öre då jag hade den som favorit redan innan finalen. Tjejen sjunger underbart och hela hon verkar så skön. Kul att hon vann och rätt låt vann nog ändå.

Nästa år blir det Tyskland som är värdland och hur rubrikerna kommer vara då kan vi bara sia om. Men går det dåligt för Sverige ännu ett år jag då ska vi väl lägga ner skiten och Björkman skall avgå eller så går det fantastiskt bra och alla är lyckliga och glada.

Ok Sverige kom inte till final, ska man dra sig ur tävlingen bara för det?
I så fall får vi väl dra oss ur fotbolls VM också då de inte heller kvalade dit.
Eller?

Kram
/David som gillade Serbiens bidrag så mycket så jag vet knappt.

Kommentarer
Postat av: Emil Adén

Ja Serbien var det bidrag som enligt mig stack ut och som gjorde ett intryck i alla fall på mig! Tyskland och Rumänien var också bra, men det var Serbien som fick mig fast...den kommer spelas i bilen på hög volym! :D

2010-05-30 @ 21:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0