Jag minns!

-Vad gör du?
-Ska ner och tvätta
-Min tröja?
-Ja!
-Jag älskar dig

Tänk att någon kan bli så glad och säga så fina saker bara för att man tvättar någons nya vita töja som det var fläckar på redan när den köptes. Men visst, HAN som sa så var väldigt snygg i den tröjan!!

Kommer ni ihåg hur det var för bara lite drygt en månad sedan? Då vi gick omkring och suckade och irriterade oss över att vintern aldrig tog slut. Hur kallt det var och hur hårt isen kunde sitta på vindrutorna på bilen. Hur höga snövallarna var? Hur man gick till och från jobbet påbyltat till tänderna och hur man kanade omkring i snömodden.

Jag minns!

En dag som denna när det har varit "sommarvärme" känner man hur skönt det är att vara ute. Hur man kan slänga av sig sin tröja och gå omkring med t-shirt. Att sticka in sina barfota fötter i sandalerna och bara gå rakt ut och känna hur solens strålar värmer.

Men nu när värmen är här som man har längtat efter så länge, ja då suckar man för att det är för varmt. Hur jobbigt det är att gå hem från jobbet i den gassande solen, uppför hammarbybacken.

Aldrig är man riktigt nöjd!

Men jag är nöjd! Jag älskar solen!

Kram
/David som älskar solen så mycket så jag vet knappt




Kommentarer
Postat av: TucciT

haha så sant som de e skrivet, man klagar alltid på nåt :P iaf dom flesta... KRaaam

2010-05-19 @ 08:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0