Den så kallada tystnaden

Igår kväll efter en lång dag på jobbet tillsammans med alla underbara kollegor som var fylld med sjuk humor, många asgarv, en glittrande rockring, några goda kakor och lite seriöst snack fyllde jag upp ett hett bad. Tände några ljus och släckte ner för att få till en lite extra lyxig känsla i ensamheten. Där är jag ganska bra måste jag säga. Trots att jag är ensam hemma så kan jag lyxa till det ändå.

När jag väl låg där och njöt så kom jag på hur tystnaden igentligen känns. Det är inte helt tyst. Man hör hela tiden någon form av ljud. Jag låg där helt stilla och bara lyssnade. Vinden som susade utanför, en stol som skrapade mot ett golv, någon spolar vatten i lägenheten under, ett flygplan som landar eller lyfter, en dörr som stängs & mina egna andetag. Ja det var den mysiga, lugna och tysta stunden det. Det är väl så tyst som det kan bli tydligen.

Kram
/David som hörde så mycket tysthet så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0