Midsommaraftonsidéer

Vilken underbar dag det har varit så här långt på denna strålande midsommar 2010. Tänk att för en gång skull så är det strålande sol och sommarvärmen. Nu vill jag inte låta negativ men jag ser faktisk lite mörka moln långt där borta när jag tittar ut, men det är ju sånt som hör till på något sätt...eller?

Vaknade lagom tidigt av gamla Wera som tyckte att vi varit borta alldeles för länge. Krafsande på dörren och löjliga läten som ska föreställa mjauningar hördes från andra sidan dörren. Oi gick upp och åt en lagom frukost framför tv och det näst sista avsnittet av Flashforward. Serien som alldeles för många har missat, kanske är därför som man har flyttat den till tv400. Nu får vi vänta en vecka till upplösningen. Hur skall det gå? Ska framtidsvisionerna besannas? och kommer det ytterligare en blackout? spännade! Se den om ni har missat den!

Har kommit på flera lysande idéer idag. Den första kom när jag föreslog att vi skulle ta bilen till något mysigt ställe i solen vid vattnet. Packade en picknickkasse och åkte. Hamnade dock i bilkö men det var det värt. Njöt av solen, färska winerbröd, nybryggtkaffe och en jordgubbe. Spelade lite yatzy och läste i min nyöppnade bok "Sommardöden" av Mons Kallentoft. Hoppas det blir tysligt spännade sommarläsning.
Åkte hem och åt sill och förskpotatis. Gott!

Den andra idéen var att man måste ju äta jordgubbstårta på midsommarafton. Och eftersom vi hade både jordgubbar och grädde så tog jag saken i egna händer. Funderade lite hur jag skulle göra en liten tårta eftersom vi bara är två. Muffinsformar blev lösningen. Så de står nu och svalnar, jordgubbarna är nopprade och skölda så nu återstår bara att montera ihop tårtan eller tårtorna för det blir nog flera små. Hoppas det blir lika gott som man föreställer sig.

Annars går denna dagen i lugnets tecken. Inget vidare på tv är det heller och klubb Paradies är stängt en natt som denna. Får väl ta och kolla på filmen "Ett päron till farsa firar jul"...eller INTE. Hur i hela fridens namn kan man sända en sådan film en dag som denna. Det är för mig obegripligt. Inte direkt så att man längtar till julen precis.

Ha en underbar midsommar!

Kram
/David som har sådana bra idéer så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: åsa

Vilken härlig lugn och avkopplande midsommarafton ni har, precis som min faktiskt=)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

2010-06-25 @ 20:04:43
URL: http://www.antonia73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0