Turket, Alanya 100703-100710

Första semesterveckan började med en sista minuten resa till underbara Turkiet. Vi visste inte vart vi skulle hamna så för oss var allt lite ovisst till en början. Resultatet blev tillslut väldigt bra.

Staden Alanya bjöd på ett rikt restaurangutbud, flera små butiker och ett pulserande nattliv med massor av musik.



a




Kleopatra beach bjöd på svalkande bad men tillräckligt varma för att lätt kunna doppa sig när man fort behövde svalka ner sig i värmen. Vågorna gick höga de sista dagarna vilket gjorde det lite extra tillfredsställande att ta ett dopp.




Vågen är på väg att äta upp mig...




Men denna gång klarade jag mig helskinnad från vattnets enorma krafter.



Emil tyckte dock det var lite kallt...men blev ganska snabbt översköljd av stor våg.

 

Vi avnjöt både varmt och kallt i olika former.





Soldyrkare som man är så var stranden den givande platsen om dagarna...



Medans andra föredrog skuggan...och ett och annat klädesplagg för att vara på den säkra sidan.




Den traditionella paraplydrinken beställdes in och man insåg undertiden som den gjordes iordning att det inte var själva drycken som man betalade för utan allt krims krams som tillkom.

Två handgjorda äckligt otäcka små änglar fick man med.

Och drinken var inte ens god...

  

På varje restaurang kryllade av servitörer och en och annan servitris. Till slut insåg man varför det var det...det går två ja ibland tre personer till att servera mat. kul men lite snurrigt...




Jag är glad att jag åkte till Turkiet denna gång och kommer säkert att komma tillbaka någon gång. Säg till om ni vill ha sällskap alltid trevligt att åka flera tillsammans.



Kram
/David som hade det så bra i Turkiet så jag vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

ni ser ut o haft de mysigt.. vill också iväg... hehe... :) Kraaam

2010-07-22 @ 13:19:34
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

hehe klart du ska få se halsbandet :) när vi kommer upp, har de nästan jämt på mig.. tihi.. kärlekshalsband <3



Ah visst är han för gullig, förstår inte hur man kan vara så gullig.. tihi.. ler..



Ah.. de var riktigt gott vill jag lova!



Saknar dig också, men snart så ses vi ju =) Kramis

2010-07-23 @ 12:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0