Mjölkfilosofi


Då var det åter Måndag och en ny vecka som på något sätt kommer att gå till historien. Om jag unikt nog kommer att vara i händelsernas centrum när historia skrivs ska vara osagt. Men i vilket som helst känns det som att detta kommer att bli en bra vecka. Måndagen har så här långt varit bra på alla sätt och vis.

Promenaden till jobbet idag gick i och för sig lite segare men det berodde ju helt på underlaget som blir allt moddigare eller halare. Ett steg fram och två fram eller åka kana är det som gäller nu. Skönare var dock att det kändes betydligt ljusare idag än var det har gjort tidigare. Som jag har försått så går vi mot ljusare tider nu.

För er som trode att man växte jättefort med en gång när man dricker mjölk så har ni fel. Det tar jättelång tid, ända till sommaren eller julafton. Den lilla filosoferingen fick jag på avstånd ta del av i fredags på jobbet.
Jag bara älskar alla dessa små funderingar, felsägningar och meningsbyggnader barn kan ha. De kommer i rättan tid och helt självklart för de små. Då är det bra att ha ett litet block i närheten så man snabbt och lätt kan krafsa ner vad som kommer ur dem.

Ikväll serveras spenatsoppa med ägghalvor och prinskorv. Det ska bli värmande mumsigt värre.

Kram
/David som är så unik så jag vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0