En Sång För Martin

Igår Nyårsafton tillbringade jag här hemma tillsammans med Emil. Vi lagade fantastisk god mat. Sherrymarinerad fläskfilee med potatisgratäng & vitlökssallad. Till efterrätt blev det pannakotta. Allt avnjöts i lugnan ro bara vi två. Ute skådade man ett fantastiskt snölandskap som om man tittade på ett vykort.

Eftersom tvutbudet var under all kretik valde vi att titta på en film istället. Nämligen En Sång För Martin med Viveka Seldahl och Sven Wollter. Jag visste lite om filmen innan men inte att den skulle vara så tung och sorglig trodde jag inte. Att den skulle vara bra visste jag. Det var lite konstigt att se filmen då Vibeka Seldahl avled en kort tid efter inspelning. Hon vann även en Guldbagge (2002) för sin rolltolkning av Barbara. En bagge hon aldrig fick ta emot. Även Sven Wollter vann en bagge för bästa manliga huvudroll. Båda glänser i sina roller!!



För er som inte har sett filmen måste jag säga SE DEN nu!!!! Hyr den, köp den bara ni ser den!!! Låna den av mig jag har den :)

Så hela nyårskvällen gick ju inte i glädjens tecken precis men ändå. Det var en trevlig kväll och vi skålade på ballkongen kl 00.00 och tittade på fyrvererier.

Så det gamla året avslutades med en tragisk film och började i dag på morgonen med rensning av skåp. Sorterade ut och ställde iordning bland krukor och ljus. Julskerna packades ner och det blev ordning i julskåpet. Ok ljusstakar och stjärnor finns fortfarande upp för det är så fina. Sorterade bland dukar och gardiner så nu ligger det inte huller om buller längre, känns skönt. Så nu blir det att hålla ordning i skåpen.

Resten av dagen har tillbringats i soffan med Varuhuset och Ivenhoe. Ikväll blir det Camilla Läckbergs Olycksfågeln.

Det här får alltså bli 2010 års första inlägg. Och fler lär det bli under året. Ska bli bättre på att uppdatera här. Det får vara ett löfte under året.

Kram
/David som har det så lugnt och skönt så han vet kanppt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0