Lyckliga Prinsessa känslor

Nu i detta nu när jag sätter mig här i soffan med datorn framför mig och en kopp kaffe men marzipanpraliner till känner jag mig alldeles lycklig och lyrisk. Måste bara få dela med mig av varför jag känner mig på detta sätt. Än väldigt skön känsla som har kommit till en.

Vi har precis sett klart en underbar film med massor av humor men även ett djup och eftertänksamhet.

Teresa Fabiak regiserar filmen "Prinsessa" med finess och styrka. Fångar de små stunderna och humorn sitter som en smäck. Hon har hittat en mängd underbara skådespelare till denna lilla film med stort hjärta.
Zandra Andersson gör rollen som Maja, tjejen med stora dömmar om att bli skådespelare, med magnifik utsrålning, otrolig inlevelse och träffsäkerhet. Hon är ett fynd! Anastasios Soulis spelar rollen som Alex, den snygga killen med hemligheter, väldigt bra. Slutscenen där de två kommer i egensydda examenkläder säger allt. Så klockrent. Sedan är han ju snygg också. Maria Lundkvist är alltid lika sevärd vad hon än gör.


 

Ni som ännu inte har sett den måste se den NU!!! Ni kommer förhoppningsvis känna samma härliga känsla som jag. Det är klart det är ju inte bara en dans på röda rosor. Filmen tar även upp svårigheter som utanförskap, fördommar man möter när man har "fel" utseesnde.
Skulle kunna vara en film som mna visar för ungdommar och sedan diskutera kring för den tar upp så många viktiga saker som förekommer bland unga i skolans korridorer.

Kram
/David som älskar filmen Prinsessa så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

ja den var värdefull o se... sa de när jag hade sett den att den borde visas i skolorna.. kream

2010-02-21 @ 23:02:20
Postat av: Bjanca

Tack för filmtipset :D

2010-02-22 @ 00:37:53
URL: http://bjanca.blogg.se/
Postat av: Z.a

Jaha ja, här halkade jag in och läste lite på din blogg om lite allt möjligt. Vill samtidigt passa på att tacka dig för de varma orden. Roligt att du gillade filmen David!

2011-06-10 @ 19:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0