Ordet OJDå kan ge kalla kårar

Jag förstår mig för tillfället inte på Svt. Hur man man välja att sända herrarnas skidskyttestafett, där sverige har medaljchans, i Svt24?? Samtidigt sänder man sveriges curligdamers väg mog OSguldet. Vilket känns mest spännade just nu? Ja för mig är valet enklare än enklast. Vem bryr sig hur damerna tog sit till final, de är där och det är väl otroligt kul. NU är det skidskytte som är mest intressant.

Fick för tidigare ikvällett telefonsamtal. Pratade ett tag med pappa som berättade. Redan när Emil svarade och han sa -Ojdå! Då hoppade mitt hjärta över ett slag och tankarna började skena. När jag sedan fick luren i örat och höre faderns röst så tänkte jag direkt att det hade hänt mamma något. Nu var de ju som tur inte det. Det var morfar som hade blivit sämre vilket inte är roligare det. Han hade fått lunginflamation också.
Ringde en stund senare till syster min som jag vet hade varit och besökt morfar. Då fick jag ett glädjande besked att han hade piggnat till. Han pratade och hade ringt till mormor och de båda hade lyst upp av lycka att få höra varandras röst. Känns skönt att det går åt rätt håll. Som det är nu kan jag vara kvar och åka hem vid ett senare tillfälle.

Här i Stockholm har tövädret kommit till stan. Termometern står på nollan och istapparna börjar droppa, gångvägar blir hala och man kan gå utan vantar utan att frysa fingrarna av sig. Känns skönt att värmen har kommit och just nu önskar jag att all snö försvinner i rasande fart och att kölden håller sig borta. Nu vill vi alla ha VÅR.

Kram
/David som tänker så mycket så han vet knappt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0