Host host...

Vilken natt! Den vill jag inte gör om igen, det säger jag er. Jag har hostat konstant hela natten. Har legat och vänt och vridigt på mig, fram och tillbaka, gått upp, druckit vatten men inget har gjort så att det har släppt. Till slut så somnade jag i alla fall. Säkert av utmattning men hostandet fortsatte även när jag sov, det konstaterade Emil idag när vi pratades vis i telefon.

Host host...Se där där kom det igen.

Inte nog med det så väcker katterna mig med att de lyckas öppna dörren. Så upp på benen igen för att stänga dörren. Tittar då på klockan och upptäcker att den står på 06.55. Det går ett par sekunder innan jag fattar att jag har försovigt mig. Jag börjar om fem minuter. Som tur är så är inte jag först på plats på Måndagar men man ska vara på jobbet i tid ändå tycker jag. Och jag som aldrig försover mig. Så det var ju bara att dra på sig ett par brallor och en tröja. Hann inte ens göra mig snygg i håret. Det har väl aldrig hänt tidigare. Tur att det inte stod helt på ända. Ut till bilen, som även idag var täckt med massa snö så det var bara att borta bilen innan man kunde bege sig. Gick ganska snabbt som tur är. Kom en kvart för sent så det får man väl kalla ganska bra jobbat. Eller vad tycker ni!?

HOST!

Skönt att man hade sin tidiga dag idag så man kunde åka till Apoteket och inhadla något nyttigt för hostan. Orkar inte med den längre. Så nu ska jag äta Noskapin. Jag som aldrig äter tablätter. Slinker väl ner en alvedon någon gång ibland. Så det får man ju vara ganska nöjd med. Hoppas nu att det hjälper. Slank även in på coop och inhandlade lite rimmat sidfläsk så vi kan frossa i fläskpannkaka. Börjar redan bli sugen.

Host host...

Nu har jag hunnit hosta fem gånger bara nder detta inlägget. Suck!

Kram
/David som hostar så mycket så han vet knappt









Kommentarer
Postat av: TucciT

Stackars lilla David.. hoppas hostanj försvinner snart... kraaam

2010-02-03 @ 17:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0