Tråkigt bemötande

Just nu läser jag högt för Emil som står och torkar disk...jag skrattar åt det roliga medan Emil mest ler.
Äter även lite underbar god kladdkaka med mintsmak & vispgrädde, kännde att jag var tvungen att tröstäta lite då jag är lite smått irriterad för tillfället. Eller så är det bara jag som överreagerar...

Igår var jag i Sickla och kollade runt lite. Hittade flera nya affärer och gator som jag helt har missat. På Hemtex var det superREA och jag roffade åt mig två påslakan sett, gardiner, ljusstakar i glas och en glasvas, allt för bara 150 spänn. Det kallar jag fynd. Flera inredningsbutiker tittade jag in i bland annat Indori där det fanns hur mycket fint som helst. Plockade till mig två fina skålar och betalde glatt. Väl hemma när jag satte påsen på golvet lät det oroväckande. Och oturligt nog så var en av skålarna sönder när jag plockade upp dem.

Idag åkte jag till Sickla för att få en ny skål. Det tycker i alla fall jag är rimligt...eller? -Jag skulle vilja byta den här skålen till en ny då den var sönder när jag kom hem, sa jag vänligt. Men gubben i butiken fattade inte alls vad jag menade med att komma tillbaka -vad kan ja göra, sa han bara. -Vara snäll och ge mig en ny, sa jag. Men nej det gjorde han inte. Jag knölade ihop pappret som keramikskärvorna låg i och tog den och gick. Inte skulle han få den inte.

Hur kan man bemöta en kund så?
Var det rätt?

Argumenten sprutade ut mig i bilen hem.

Vad hade han själv gjort om han hade köpt en skål som gick sönder hemma samma dag?
Jag skulle ha sagt att jag hade hittat flera fina möbler som var intressanta men nu när man får ett sånt bemötande så vet jag inte om jag tänker komma tillbaka. Eller jaha vad synd jag som gillar eran butik men kommer nog inte tillbaka igen...fast jag vill!!!

Nej jag vet inte vem som har rätt eller fel...vad tycker ni?

Jag har i alla fall bestämt att gå dit imon igen och kolla om någon annan står i kassan och se om det går bättre då. Den sura mannen litar jag inte på.

Får avsluta detta inlägg med något soligt. Vi knyter ihop säcken ocg avsutar med det som jag läste för Emil.

Lille Tobias frågar sin far:
-Pappa, jag har glömt vad det heter. Vad heter det när två vuxna människor ligger ovanpå varandra?
Pappan (något generad):
-Öööö...Älska?
Nej Nej...Det heter något annat.
Pappan (något mer generad)
-Öööö...Gänga??
Nej Nej!
Pappan (illröd i ansiktet)
-Nuppa?
Nej! Men nu kom jag på det! Våningssäng heter det

Kram
/David som saknar sin fina skål så mycket så jag vet knappt


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahaha, vilken rolig historia!!!1



Jag tycker att du blev bemött väldigt otrevligt. Självklart skulle du ha haft en ny skål, det säger sig ju självt ju. Tycker du gör rätt i att gå tillbaka och kolla om ngn annan står i kassan...

Lycka till David!

Kram

2010-08-15 @ 19:46:57
URL: http://www.antonia73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0