Kolmården 090906

I Lördags åkte vi till Kolmården. Där träffade vi Emils föräldrar och syster samt min syster med familj. En jätte trevlihg helg. Det var även första gången som min syster träffade Emils föräldrar. Mötet gick otroligt bra men jag har aldrig varit orolig för något annat.


Safariparken

       

Trevlig rundtur med bilen!!!

Gorillorna

     

Detta var nog besökets höjdpunkt! Gorillorna är ju bara så smarta, inte undra på att de är våra släktingar. Här är en sekvens om hur en apa försöker få tag på ett bär som ligger i vattnet. Smart som han är så använder han en pinne, för i vattnet vill man ju inte gå ut i. Bilderna förtäljer inte hur det gick, men jag har svaret. Han fick tag på den till slut. Efter det var det en mindre apa som skulle göra samma sak. Greppar pinnen och ut med den i vattnet men han träffar elstängslet i tället och får världens stöt och hoppar bakåt. Stackarn!


Kamelridning

     

Klart barnen skulle rida på kamel när tillfälle gavs. Men kamelerna var väl inte lika entusiastiska att gå runt runt runt med barn på rygge hela dagen.

Ett kul kort



Anneli ska då vara med överallt :) Två gånger på samma kort...hur många klarar det??

Det får bli allt för idag och kolmårdenbilder.

Kram
/David som hade så trevligt på Kolmården så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0