Det kan du aldrig gissa!

Igår pratade jag med min kära mor i telefon. Hon gick och väntade på att få sätta in maten i ugnen för de skulle äta framför tv:n. Vi pratade om ditt och datt, resan som närmar sig med stormsteg mm.
Till slut kommer vi in på mat igen och jag frågar vad de ska äta.

-Det kan du aldrig gissa! sa hon. Men på ett litet finurligt sätt.
-Tonfiskgratäng! gissade jag på första försäket.
-Hur kunde du gissa det?
- Hahahhahh

Som vi skrattade. Det var min favorit rätt när jag var yngre och kunde laga en liten form med tonfiskgratäng till mig själv på söndagkvällen. Det är såå gott. Vad jag blev sugen på det när hon sa det. Det har jag ju inte ätit på flera år känns et som. Så det är det jag förberder just nu. Har kokt potatis så nu är det bara att färdigställa den så småning om. Ska bli fantastisk gott med en vitlökssallad till.

Lovar att uppdatera med bilder och recep någon dag. Så ni kan prova den underbara upplevese.

Kram
/David som är så sugen på tonfiskgratäng så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0