KRETA Kato-Stalos

Då har jag varit på min första charterresa och den gick till efterlängtade Grekland, landet med de kalkvita husen med de blåa taken men dem såg jag inte röken utan så det får väl bli nästa gång som Grekland kommer på tal.

Vårt hotell låg bara några meter från havet så man hörde vågornas brus när man vaknade och somnade. Åt frukost på balkongen fast saknade solen som bara stack fram en aning. Det är så härligt att dricka sitt morgonkaffe moch äta den färska frallan i solen. Snygga kaffe koppar hade de med men jag vågade inte sno med någon hem.


        

     


Att bara gå runt och titta var väldigt trevligt det med både uppe i begen och i den lilla byn. Men jobbigast var den branta backen upp till restaurangen som någn tipsade om. Tur att man kollade läget innan man drog upp föräldrarna dig för det var då ingen lek att ta sig upp dig. Sen var ju restaurangen stängd dessutom.
 
     

På stranden...svepte höga starka vågor in...

    

Vi tog bussen in till Chania där det blev väskjakt...hmm vilken väska ska jag ta? Och ett irriterat restaurangbesök där vi blev lovade guld och gröna skogar men fick betala dyra slantar för bröd vi inte ens beställt.

     


Scream....jo jag hade nog kunnat få en roll i den filmen för skrika kan jag. Fast jag hade nog dött ganska snart i vilket fall.
En stor äcklig gräshoppa hittade jag i mitt HÅR när jag kom hem från Chania. Kände något och såg den i spegeln. Den satt i nacken. Jag skrek så jag vet knappt. Emils som stod i duschen trode vi blev rånade.

  

Mitt enda paraply under denna veckan...en liten katastrof men jag fick det tillslut.




Sista dagen och man sitter och väntar på att föräldrarna ska komma för de åker hem tidigare än oss. Soligt och skönt är det i solen. Men varför är det så roligt att åka hem? Ratiraj raja...

   

Veckan på Kreta har helt enklt varit helt underbart skönt. Att bara komma bort från verkligheten och inte tänka på annat kan man behöva. Sen när det är 30 grader varmt och 24 i vattnet gör det ju bara ännu bättre.

Idag på jobbet har jag varit så lugn och inte kännt det dän stressen som man lätt kan känna så jag behövde nog den här semestern.
Nu är man tillbaka i verkligheten!

Kram
/David som har haft det så skönt så jag vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

Ad kul att se lite bilder :) Dock blev jag inte så inspirerad som jag trodde.. är det inte vita härliga sandstränder där? hhi.. fick du inga paraplydrinkar? :O Det är ju ett måste ju.. tihi.. många väskor fanns det... blev det någon köpt kan man då undra? jao de kommer ju upp lite frågorm tur vi ses snart =) Skönt att ni haft det bra iaf :) O välkommna ehm än en gång =) Kram Kram TEss

2009-10-13 @ 09:33:46
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Kära vän!!



Jao riktigt sjuk det kan man verkligen kalla det, länge sen jag var såhär kass, är fortfarande helt sjuk, orkar ju knappt ta en snabb dusch förens man är halvt död.. men de går åt rätt håll nu äntligen iaf :)



Japp snart kommer vi upp och det ser jag fram emot väldigt mycket, ska li mysigt värre :)



Erik har det okey, tor jag ;) hehe.. han pluggar o håller på.. duktig kille de där :P Kanske kommer han ner nu också.. härligt värre..



Haha jao de e inte precis varmt som i Grekland, så kanske inte konstigt om du e lite förkyld, hoppas du inte blir super förkyld bara :)



Kram Kram

2009-10-13 @ 09:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0